Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

Robert, 16 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto prowadzi się znakomicie.
5,0
Całokształt
Za auto zapłaciłem w salonie łącznie 56.000 zł. Koszt byłby niższy ale przy zakupie zamówiłem od razu czujniki cofania z tyłu w kolorze nadwozia (500 zł), lakier metalik (1.700 zł), blokadę skrzyni biegów (gratis), nawigację Sony (1.000 zł). Polecam zwłaszcza nawigację, natomiast czujniki cofania nie bardzo się przydają, pika w sumie bez ładu i składu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na diesla jest zaskakująco cichy. Jedynie przy postoju warkocze, przy jeździe jest już idealnie. Nieco opóźniona moc przy wyprzedzaniu, ale przy 90 KM moc jest wystarczająca.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia się bardzo płynnie i łatwo. Szybko można się przyzwyczaić do charakterystycznych "przeskoków" przy przerzucaniu biegów. Nieco lepiej mógłby chodzić bieg wsteczny.
5,0
Układ jezdny
Samochód doskonale porównuje wszystkie nierówności. Auto jest bardzo szerokie, dzięki czemu mocno trzyma się drogi i nie rzuca na boki. Według mnie ideał.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, wszystko gra. Bardzo chwalę sobie duże lustra - zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Jest to wielki plus samochodu. Pewnie przez duże lustra prędkość maksymalna jest niższa o jakieś 10 km/h, ale coś za coś.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie trzeba. Świetnie dopracowane sterowanie radiem w kierownicy, przełączanie klimatyzacji i nawiewów. Jedyny minus to wadliwa lokalizacja oświetlenia w suficie - jest on bardzo z tyłu, przez co kierowca musi wyginać szyję żeby dosięgnąć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację manualną i w pełni wystarczy zarówno w upały jak i zimą do ogrzania. Bardzo fajnie dopracowany tryb ogrzewania przedniej szyby łącznie z wycieraczkami w przypadku ich zamarznięcia - bardzo przydatne zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet przy przesunięciu fotelu całkiem do tyłu miejsca jest wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
Silnik działa bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy ekonomicznej jeździe można utrzymać spalanie rzędu 4l/100 km. Na autostradzie przy stałej prędkości 180 km/h zużycie wzrasta do ok. 6,5 l co jest doskonałym wynikiem. W mieście zużycie wynosi między 5 a 6 litrów / 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę można mieć Citroena C4, ale uważam że Hyundai i30 jest ładniejszy, większy, szybszy i bardziej niezawodny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zauważyłem żadnych błędów. Poprawiłbym tylko lokalizację oświetlenia na suficie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto kupiłem na początku 2008 r. (rocznik 2007), do tej pory przejechałem 13.000 km i nic się nie dzieje. Pierwszy przegląd ma być po roku albo 20.000 km.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback