Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

drpureevil, 14 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 128KM 94kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo mała turbodziura. Diesel, który potrafi dać frajdę kierowcy.
4,0
Całokształt
Doskonały samochód - dla mieszkańców Europy Zachodniej. Na polskie drogi zbyt delikatny.
Wrażenia
5,0
Silnik
115KM z pojemności 1.6 w dieslu to spore osiągnięcie. Bardzo mała turbodziura, ruszając z nieco większych obrotów można jej całkowicie uniknąć. Jeden z lepszych diesli w tej klasie, jakimi miałem okazję jeździć.
3,0
Skrzynia biegów
Do przebiegu ok. 3 tys. km zdarzało się słyszeć zgrzyt przy wrzucaniu trójki, potem problem ustąpił sam. Spore problemy z wrzucaniem wstecznego, przy pierwszym przeglądzie będę musiał zwrócić na to uwagę serwisu.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne i głośne. Problem dodatkowo potęgują bardzo głośne fabryczne opony Kumho. Samochód ma bardzo mały prześwit. Producent najwyraźniej nie wie, że jest taki kraj nad Wisłą, gdzie w miastach wolno parkować na chodnikach, a poza miastem wiele osób nie ma utwardzonej drogi do domu. Próba wjechania na krawężnik to hazard, zjechanie z utwardzonej drogi to już szaleństwo. Konkurencyjna Skoda rozumie polską specyfikę i za niewielką dopłatą oferuje tzw. \"pakiet na bezdroża\", żeby nie wspomnieć o Dacii, od początku projektowanej na rynek Europy Wschodniej. Przy jeździe po dobrych drogach z większymi prędkościami przeszkadza mało czuły układ kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie zauważyłem jakiś poważnych wad.
5,0
Ergonomia
Wnętrze, którego nie powstydziłby się dużo droższy samochód bardziej uznanej marki. Ładne materiały, świetne spasowanie, ergonomia bez zarzutu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję Comfort z automatyczną klimą. Radzi sobie nawet w czasie wyjątkowych upałów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem dobrze w tej klasie samochodów.
2,0
Wyciszenie
Nie ma tragedii, ale mogłoby być lepiej. Na niskich obrotach wyraźnie słychać, że to diesel, sporo drgań przenosi się do wnętrza. Głośne zawieszenie, jeszcze głośniejsze opony.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To już raczej norma, że producenci oszukują podając dane o zużyciu paliwa, ale Hyundai posuwa się za daleko. Oficjalne dane to 5.8l/100km w mieście. Trudno uzyskać takie zużycie w trasie. W praktyce to ok. 7l, jeśli korzystamy z klimy zużycie potrafi wzrosnąć do 8. Staram się jeździć spokojnie, nie ścigam się spod świateł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Hyundai stale oferuje przeróżne promocje, które potrafią zbić cenę samochodu o prawie 20% w stosunku do katalogowej. Za te pieniądze nie widzę jakiejś konkurencji, może oprócz bliźniaczej Kii i Octavii Tour.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 73

Hyundai i30 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 I Hatchback