Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

z26, 14 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 128KM 94kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólnie zrobiono całkiem udane auto. Na miarę średnich aspiracji użytkownika, o niebrzydkiej sylwetce i przede wszystkim praktyczne.
5,0
Całokształt
Zachęcony znakomitym sprawowaniem się poprzedniego Hyundai\'a (wersja Getz 1,1 Style, 2007, przebieg 35 000 km) postanowiłem nabyć i30 w wersji Diesel 1,6, 115 KM, wersja Comfort z ESP. Auto mi się spodobało od pierwszego rzucenia okiem, to czas było je kupić. Rzecz jasna nie jest to luksusowe auto, ale wygodne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo dobrze, jest elastyczny, odczuć można jego moc. Czuje się zapas mocy, wyprzedzanie na \"4\" lub \"5\" nie stanowi problemu, nie trzeba go nawet mocno kręcić. Komora silnika wygłuszona pod spodem maski, a pod motorem osłona, chroni przed zabrudzeniami.
5,0
Skrzynia biegów
Ogólnie nie mam uwag. Trzeba po prostu właściwie sterować dźwignią i tyle. Żadnych kłopotów ze wstecznym lub jedynką. Skrzynia jest 6-biegowa, co oszczędza paliwo, zmniejsza hałas. Redukcje są prawidłowe, nie ma zgrzytów. Przy tym dość elastyczna skrzynia.
5,0
Układ jezdny
Zmienna siła wspomagania przydaje się. Auto jak przylepione do jezdni, zwłaszcza na nielicznych lepszych drogach. Nie ma typowej podatności (w Getzu się czuło)na mocne boczne podmuchy. Układ ESP wspomaga w trudnych chwilach, polecam to rozwiązanie. Od prędkości około 160 km/h odczuwa się narastającą mniejszą stabilność jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
I do przodu, i do tyłu widać znakomicie. Lusterka choć topornie wyglądają, to są skuteczne. Podgrzewanie ich osusza wodę i po minucie można kontrolować dokładnie co za nami. Wydajne i dobrze działające wycieraczki płaskie są dobrym pomysłem.
4,0
Ergonomia
Dużo schowków, część z nich niestety nie jest przemyślana. Są po prostu wąskie (w drzwiach), albo malutkie (konsola). Bagażnik to wynagradza. Jest obszerny i w sumie ma dwa poziomy, ten na górze (polecam siatkę, są uchwyty) oraz to co pod czarną osłona koła zapasowego, na którym znajduje się dodatkowy, płaski, profilowany schowek na drobne przedmioty.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dotąd nie ma powodów do narzekań. Odparowanie szyby przy włączonej klimie trwa kilkanaście sekund, potem nic nie paruje. Ogrzewanie i klima ręczna lub jednostrefowy automat co 0,5 stopnia do 29,5 C i H1. Kilka prędkości nawiewu, z czego na dobrą sprawę najlepiej używać 1-3 stopnia. Nawiewy rozlkowane właściwie. Jak pokaże się +50C na wskaźniku zaczyna grzać. Używanie klimy nie dusi silnika jak w Getzu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera wygodna i komfortowa. Podpórka pod łokcie sprawdza się. Nie jest to limuzyna, zatem ci na tylnym siedzeniu, jeśli nie mają powyżej 180 cm dadzą sobie rady. Oparcie pod lewą stopę kierowcy również ważne.
4,0
Wyciszenie
To gorszy punkt auta. Może w modelach benzynowych jest ciszej, ale z Dieslem nie. Trochę warczy jak zimny, po rozgrzaniu lepiej. Najciszej na 6-biegu do 110 km/h, ale od 120 km/h (powyżej 2500 rmp) robi się mniej przyjemnie. Na wolnym biegu prawie nie słychać, że działa, nie ma drgań. Może winne są fabryczne opony, albo brak osłon na nadkolach. Na niektórych, tzw. cichych nawierzchniach jest bardzo cicho, ale tych prawie nie ma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Informacje fabryczne są nieco mylne, ale i tak jest bardzo przyzwocie. Komputer trochę przekłamuje, np. średnie spalanie - 5,1 a jest 5,6 lub 5,3 a jest 5,7. Komputer najmniej pokazywał 4,6. Lanie po korek (ok. 58-58,5 l, zbiornik 53 l) wskazuje, że jazda autostradą, trochę miasta i trasy pochłaniają ok. 5,6-5,7 l/100km. Prędkościomierz chyba przesadzony. Wskazania GPS-u i radaru policyjnego wskazują, że zawyża o około 7-10% od realnej prędkości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Robiłem rozeznanie przed zakupem i cena oczekiwana przez dealerów jest atrakcyjniejsza w porównaniu z konkurencją. Marka nadal jest traktowana jak jest, stąd ceny są jakie są.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na szczęście bez usterek:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było kłopotów z niczym. Usterek niepoważnych brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 73

Hyundai i30 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 I Hatchback