Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

lolo, 15 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 128KM 94kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt, autko udane , przemyslane.
5,0
Całokształt
Autko b. udane , przemyślane. Posiadam 1,6 CRDI 115KM CRDI Hatchback. Żadnych kłopotów eksploatacyjnych. BArdzo rozsądny diesel, cichy , niewiele pali , wystarczająco mocny zestrojony z bardzo dobrze dobranymi przełożeniami 6-biegowej skrzyni biegów. Wszystkie elementy samochodu sprawiają wrażenie bardzo poprawnych, dobre audio. Nie zawiodłem się kompletnie niczym. Przed zakupem bardzo dobrze obejrzałem wszstkie autka z segmentu C (Golf, Focus, 307,308,Astra,...) i co się okazało, że komkurencja już na wstępie jest droższa o przynajmniej 10tys z tym wyposażeniem. Np. Radio Mp3 które tutaj mamy w standardzie w focusie kosztuje extra 1700zł, autoalarm 900.... ale lista jest długa. Z ciekawostek którymi Hyundai jakoś specjalnie się nie chwali, podam kilka rzeczy , które ten samochód posiada: - płaska podłoga po rozłożeniu tylnych siedzeń w wersji Hatchback ( płaską podłogę mają z reguły wielkie kolumbryby typu Mondeo czy Octavia kombii) - Hamulce tarczowe tył / przód - Dmuchawa 8 biegów - skrzynia 6 biegów - kontrolki nie-zapięcia pasów (z pikaniem) - Radio MP3 , tytuły piosenek na wyświetlaczu głównym - Wejście na USB ( podpinasz Pendrive z MP3, bez problemu duże pojemności typu 16GB) - temp. out na wyś. głownym z kontrolką ostrzegawczą gdy 0°C - schowek klimatyzowany - podłokietnik ze schowkiem, schowek w konsoli gł. ..... wsumie lista pozycji, gdzie u konkurencji zapłącisz za te dodatki jest długa. Podsumowywując jednym zdaniem: absolutnie nie żałuję.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry diesel , stosunek mocy do pojemności wręcz idealny. Elastyczny, cichy , niewiele pali , spokojnie można zmieścić się w 4,5 (ecodriving 3,8), przy normalnej jezdzie 5,3-5,5. Wystarczająco mocny, bez paniki podczs wyprzedzania TIRów i to z kompletem pasażerów. Do tego niezawodny, ja nie mam z nim żadnych problemów , nie słyszałem od innych użykowaników aby coś się działo typu : uszk. turbina. Jadąc w przedziale 2000-3000/obr można tym autkiem na prawdę szybko przyspieszać z racji bardzo dobrze dobranych przełożeń - ale o tym niżej kategori \"skrzynia biegów\" :)
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam 6-biegową. Bardzo dobre przełożenia , na 6 biegu przy 150 - 3100 obr - poezja. Biegi wchodzą bardzo dobrze , czasami haczenie z 1 na 2. O dziwo wsteczny OK. ( wiele nowych aut ma kłopot ze wstecznym). Z ciekawostki powiem, że już 4bieg jest delikatnie dłuższy niż w benzynach (1,6 16V) miałem 5-tkę .... a gdzie jeszcze 5 i 6 bieg. Całkiem przyzwoity jest również 1-wszy bieg..... gdzie do 30km/h można normalnie ruszyć bez hałasu (sporo innych diesli ma b.któtką jedynę przypominającą tę w polonezie, kto jeżdził wie o co chodzi)
5,0
Układ jezdny
Układ Jezdny bardzo poprawny. Bardzo blisko mu do Focusa, czy np. Hondy Civic. Na prawde nie ma się czego czepiać.... Niektórzy piszą , że jest on troszkę głośny ale w porównaniu do poprzedniego auta, którym jeżdziłem to na prawdę cisza. Dla mnie bardzo OK, zestrojony bardzo prawidłowo stosunek komfort/sztywność.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na 5+ . Bliżniacza Kia Ceed niestety ma sporo gorzej. I30 ma sporo lepsze i czytelniejsze zegary, są duże a niebieskie (konkretnie błękitne) podświetlenie jest regulowane i można ustawić wg uznania, umieszczenie przycisków funkcyjnych również bardzo dobre, wszytsko pod ręką, intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie AUTO , ustawiasz ile chcesz i masz :) . Dmuchawa 8 - biegów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodny, sporo miejsca ..... na tle konkurencji wypada b. dobrze , ma wiecej miejsca na tylnej kanapie niz np. Golf.
4,0
Wyciszenie
Bardzo cichy diesel. Kto jezdził kiedykolwiek autkiem ze stajni VW ( VW,Skoda,Seat) będzie bardzo miło zaskoczony. Osoba która jedzie z tyłu nie usłyszy czy to diesel czy benzyna....Za to jest hałas od kół... ale z tym moza zyc, bo nie jest jakoś nadmiernie dokuczliwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy normalnej jezdzie: Po przejechaniu 16 tys km ma wyswietlaczu mam 5,5l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek jakosc / cena. Pochodzisz po salonach a się przekonasz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek (wersja czeska)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak Usterek (Wersja czeska)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 73

Hyundai i30 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 I Hatchback