Kiedyś nie byłem przekonany do diesla (bo chodzi jak traktor i jest głośny). Jednak dieselek w i30 jest cichutki, daje niezłego kopa. Wyprzedzanie to po prostu sama przyjemność. Zawsze warto dopłacić to lepszego silnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w dieslu. Doskonałe przyspieszenie. Cichy jak na ropniaka. Utrzymjąc go w 2 tys. obrotów jest niezła frajda z jazdy i spalanie na niezłym poziomie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegowa - bajka. Krótkie przełożenia. Tylko, że wajchować trzeba w przyszłości zastanowię się nad automatem.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie trochę zbyt twarde zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Niektórzy narzekają na zbyt mała tylna szybę, dla mnie jest OK i nie potrzebuję żadnych czujników cofania. Duże lusterka wsteczne.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być. Obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima nieźle chłodzi. Grzeje też doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie mnóstwo miejsca z przodu i tyłu.
4,0
Wyciszenie
Orginalne oponki są zbyt głośne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa mniejsze niż w moim poprzednim Gacku 1,1 benzyna. Średnio 5,5l/100km z dużą przewagą jazdy w trasie (ok. 85%) i czasami włączoną klimą. Ceny przeglądów średnie (dla mojej żony nadal za duże).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę nic lepszego się nie kupi. Można jedynie porównywać do Kia Ceed.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś skrzypi w przednim schowku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy samochód to na razie nic się nie dzieje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW
[l/100km]