Biorąc pod uwagę eksploatację po 92 000 bym tylko utwardził zawieszenie. Przy normalnej jeździe jest komfortowe, gdy chcemy poszaleć na winklach za wcześnie gumy piszczą. Przy wymianie amortyzatorów zmienię sprężyny na twardsze i zmienię felgi na szersze i niższy profil. Powinno się poprawić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy na 5, elastyczność na 4,5 - 1,9 TDI z VW ma ciut wyższą. Ale po zatankowaniu V-power elastyczność się jeszcze poprawiła i w zupełności dorównała TDI. Silnik bardzo cichy jak na diesla
4,0
Skrzynia biegów
Biegi mają krótki skok, jedyny mankament to trzeba wyczuć przy wrzucaniu wstecznego
4,0
Układ jezdny
przy 80 000 musiałem wymienić lewy łącznik stabilizatora. Ale czego wymagać na polskich drogach?
Komfort
4,0
Widoczność
wszystko ok, jedynie z do tyłu przeszkadza tylny słupek. Bieżcie przy zakupie koniecznie czujnik parkowania
5,0
Ergonomia
wszystko w porządku, przycisk od komputera mógłby się znaleźć na kierownicy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko w porządku
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
znajdźcie coś lepszego w tym segmencie...
5,0
Wyciszenie
trzeba uwzględnić że to diesel a i tak pracuje cicho jak wiele jednostek benzynowych. Powyżej 130 km/h zaczyna słychać szum powietrza z zewnątrz
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
widziałem opinię gościa któremu udało się spalić 9 l/100 km. Nie wiem jak to zrobił. Przy maksymalnym łojeniu jadąc \"7\" z Gdańska do Wawy wyszło mi 6,7 l i wierzcie mi to była już jazda daleko poza zdrowym rozsądkiem. Udało mi się spalić 9 l ale to było na autostradzie i 180 km/h nie schodziło. Przy jeździe przepisowej schodzicie swobodnie do 4,5 l. Dużo zależy od jakości paliwa, mimo że tankuję tylko na Shell, najczęściej na tej samej stacji to dostają różne paliwa. Na V-power pali jakieś 0,2-0,3 l mniej i znacznie poprawia się elastyczność
5,0
Stosunek jakość/cena
podobnie jak ceed ale I30 ma lepsze wykonanie. Polecam bo rzeczywiście wszystko ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy 80 000 km wymiana łącznika stabilizatora oraz linki hamulca ręcznego prawego koła (linka na gwarancji, łącznik płatny 150 pln)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic poważnego nie było i nic się nie zapowiada
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW
[l/100km]