Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

pedros, 16 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 128KM 94kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 15 tys. km
Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Super pracuje skrzynia biegów, wyciszenie na wysokim poziomie.
4,0
Całokształt
Gdybym mógł postawiłbym 4,5 - tyle na podstawie jazdy testowej
Wrażenia
4,0
Silnik
Są to wrażenia z jazdy testowej (auto miało na liczniku przebieg ok. 15000), więc mało dokładne. Jak na diesla cicho w kabinie, ładnie sie zbiera od 2200 obr/min, chyba bardziej elastyczny od mojej benzyny, szczególnie na dole obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Ideał jak dla mnie. Biegi wskakują z delikatnym kliknięciem, bardzo krótki skok lewarka (duży plus!!!), nie miałem żadnych problemów z włączniem wstecznego (ale w moim obecnym aucie robi się to tak samo, przy użyciu podnoszonego pierścienia na lewarku)
4,0
Układ jezdny
Zasługuje na 4,5 ale nie ma takiej opcji. Nie było twardo i nie bujało, tradycyjnie na naszych dziurach słychać było wielowahaczowy tył. Zestrojenie komfortowe bardziej niz sportowe, ale drogi sie trzyma pewnie. "Śpiący policjanci" nie są żadnym problemem. Kierownica w wersji "Comfort" regulowana w dwóch płaszczyznach - każdy ją dopasuje. Trochę szeroko, jeśli chodzi o promień skrętu, ale nie przesadnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu luksus, do tyłu bardziej niż przyzwoicie (mimo, że hatchback), lusterka bardzo sprytne - trójkatne, w trakcie cofania widziałem w nich tylne krawędzie samochodu. Jak dla mnie czujnik cofania zbędny.
5,0
Ergonomia
Zainteresowałem sie tym samochodem, bo spodobał mi sie design w środku. Konfrontacja z rzeczywistością pokrywa się, jak dla mnie z oczekiwaniami. Dwie uwagi - żeby dobrze widzieć w bardzo słoneczny dzień wskażnik prędkości musiałem włączyć podświetlenie (ale i tak jeździmy na światłach przez cały rok), i - uwaga, jak ubierzemy okulary prezciw słoneczne ze szkłami polaryzującymi zamazuje sie obraz wyświetlacza w radiu. konkluzja - jeździmy w zwykłych szkłach :-)))
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duże nawiewy po bokach konsoli centralnej powodują lekkie wychłodzenie prawej dłoni u kierowcy - kwestia nastawienia nawiewu. Duży plus za regulację kierunku nawiewu (zmiana elektryczna) i bardzo estetyczne pokrętła.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotel kierowcy regulowany na wysokość sprawia, że nie trzeba "opadać" wgłąb samochodu, miejsca na nogi w dostatecznej ilości. Regulacja lędźwiowa ma ten sam "defekt", co w moim obecnym aucie - jest nieco za nisko, robiona chyba była z myślą o statystycznym mieszkańcu Korei, choć samochód projektowany był w Niemczech. Może to złośliwość konkurencji, ale nie stanowi problemu (mam1,8 m wzrostu, więc przecietnie). Na tylnej kanapie bardzo wygodnie i dużo miejsca - auto ma rozstaw osi 2,65m, więc jest duzo miejsca w środku. Bagażnik ponad 300 l, (niski próg załadunku) po co więcej?
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla bardzo przyzwoicie, powiem tylko, że w czasie całej jazdy próbnej dało się spokojnie rozmawiać (prędkości do 120 kmh). Radia nie słuchałem, bo chciałem posłuchać zawieszenia :-))). Absolutnie się nie ma czego czepiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu trochę pytajników, ale była to podkreślam, jazda próbna. Komputer pokazywał, że do ponownego zatankowania nieco ponad 500 km, choć wg wskaźnika bak był prawie pełny, ale auto było uzywane do jazd próbnych, a nie każdy ma "lekką" prawą nogę. Minimalnie (po zresetowaniu komputer pokazał zuzycie 6,8l/100km, maksymalnie 8,1. Nie komentuję tego, bo była to jazda próbna na odcinku około 50km. Daję 4,5. Dane, które umiesciłem w tabelce są tak naprawdę odczytami z komputera w trakcie jazdy, więc należy je traktować jako bardzo orientacyjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
W wersji "Comfort" dostajemy w ofercie bez dopłaty lakier metalik, autoalarm, pakiet ubezpieczenia, za co przynajmniej teoretycznie u konkurencji trzeba słono dopłacać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Daję szacunkową 4, zw względu na krótszą od ceed'a gwarancję (i tak jest długa - na elementy związane z napędem samochodu 5 lat).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J/w

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback