Auto do bólu poprawne i "zwykłe", nie rzucające się w oczy, nie posiadające jakichś super bajerów technicznych. Bardzo praktyczne i proste w obsłudze. Nie jeździ się nim jak z "duszą na ramieniu", nie sprawia problemów w parkowaniu, w podróżowaniu również przyjemny
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnikiem jestem zaskoczony pozytywnie, myślałem że o dynamice mogę zapomnieć, a tu proszę, zrywny i w miarę elastyczny. Przy wyższych obrotach bardziej słyszalny w kabinie np. na autostradzie
3,0
Skrzynia biegów
Dłuższy skok lewarka, czasem problem z wrzuceniem biegu wstecznego, mało precyzyjna, przydałoby się skasowanie luzów na cęgnach i short shifter. Moja wersja jest 5-cio biegowa, przydałaby się szóstka
4,0
Układ jezdny
mam porównianie z hyundaiem coupe. Tutaj jest miękcej i bardziej komfortowo, nie jest przesadnie miękki. Amortyzatory i sprężyny jeszcze fabryczne w bardzo dobrym stanie. ukł kierowniczy- maglownica ma lekkie luzy a wspomaganie elektryczne, utwardza się wraz ze wzrostem prędkości
3,0
Karoseria
po 11 latach tego auta można znaleźć w szczególności na przedniej części pojazdu efekty tras szybkiego ruchu i autostrad, odprysków i rys. przydałaby się może polerka
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, szyby duże, lusterka też, szyba tylna prawie że pionowa można wyczuć tył samochodu. Czujniki parkowania nie są koniecznością
4,0
Ergonomia
Wygodnie, bez problemu mogę zająć wygodną pozycję za kierownicą. fotel ma regulację oparcia, siedziska, odcinka lędźwiowego, oparcie głowy: przód i góra. Kierownica ma regulację w dwóch płaszczyznach.
Znajdziemy wiele przydatnych schowków, schowek po stronie pasażera klimatyzowany. Przyciski sterowania rozmieszczone intuicyjne, dobrze podświetlone
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
chłodzi ok,
grzeje ok
filtr kabinowy za schowkiem u pasażera
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam nie całe 180cm i mieszczę się bez problemu, miejsca nad głową dużo na nogi też ok, jedynie trzecia osoba na tylnej kanapie może mieć problem z zajęciem miejsca, tunel środkowy jest znaczny, Najlepiej podróżować w max 4 osoby. Z tyłu mocowania ISOFIX z prawej i lewej strony, a na środku można wyciągnąć fajny podłokietnik.
3,0
Wyciszenie
W standardowej miejskiej jeździe jest przyzwoicie, przy wyższych obrotach słyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
i30 nie jest żadnym unikatowym autem, wiele części jest dzielonych z innymi hyundaiami i Kia. Części należą do tych tańszych, pod warunkiem oczywiście że nie kupujesz w ASO;) Przykład - samodzielna wymiana oleju z filtrami ok 150zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie wszystkie pierdółki jestem w stanie sam naprawić;]
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie ok, wszystkie serwisy wynikające z eksploatacji
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 126KM 93kW
[l/100km]