Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

Tomasz, 10 lat temu
Silnik 1.6 126KM 93kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Słabe zabezpieczenia antykorozyjne. Oj będą gnić, będą gnić...
2,0
Całokształt
Auto kupiłem używane. Zachęcały: Niski przebieg (60 tys.), pewne źródło i niespełna 4 lata, idealny stan, dobre wyposażenie. Po miesiącu się z radością się go pozbyłem. Rozczarowały mnie: przeciętne właściwości jezdne (zbyt czułe wspomaganie na łukach, przez co ciężko wyczuć auto); hałas (wycie silnika powyżej 110, szum opon wewnątrz), słabe zabezpieczenie antykorozyjne, fatalna skrzynia biegów, irytujące oświetlenie wewnątrz, sławny słaby lakier, kiepskie zawieszenie (na nierównościach chybie się jak pudełeczko zapałek). I30 jest stworzone do miasta, dla ludzi w podeszłym wieku, niewymagającym dużo od auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na 1600 dynamiczny, można poszaleć. Skoda tylko że skrzynia biegów marnuje ten potencjał
2,0
Skrzynia biegów
Jeździłem wieloma samochodami, Golf II miał już lepszą skrzynie. Biegi są krótkie, trzeba się "nawiosłować" a na 5tce silnik wyje od 110 km/h
3,0
Układ jezdny
Wspomaganie typowo miejskie. Na trasę się nie nadaje. Zakręty wydają się dwa razy dłuższe, auto trudno wyczuć.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w porządku. Duże lusterka - duży plus.
3,0
Ergonomia
Nienajgorzej, ale: -Denerwuje oświetlenie: za mocne podświetlenie zegarów w nocy (mimo że oczywiście regulowane) -system oświetlenia dość tandetny - producenci nie przewidzieli że ktoś może siedzieć w nocy i słuchać muzyki - wyświetlacz radia świeci rażącym światłem, jego intensywność można regulować dopiero po zapaleniu świateł. Do tego czasu też, nie są podświetlane przyciski radia! -Podłokietnik za krótki -Uchwyt na kubki (2) w środkowym tunelu to żadne udogodnienie -Klimatronik można wyłączyć, ale łopatki sterownika nawiewu zostają w ostatniej pozycji przepuszczając powietrze(innymi słowy, wyłączasz ale i tak leci tyle że mało)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak wcześniej: Klimatronik można wyłączyć, ale łopatki sterownika nawiewu zostają w ostatniej pozycji przepuszczając powietrze(innymi słowy, wyłączasz ale i tak leci tyle że mało). Żeby w ogóle nic nie wiało bierzesz nawiew na kratki, wyłączasz i każdą zamykasz
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jak na kompakt dużo. I z przodu i z tyłu
1,0
Wyciszenie
Tragedia. Szum opon, hałas silnika powyżej 110.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto miałem krótko, pozbyłem się go bo nawet żal byłby inwestować w coś co i tak zardzewieje.
2,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie realną wartość 4 letniej I30 wyceniłbym na 10 tys złotych. Uważam że za tyle można by za to zakupić, żeby tak strasznie nie żałować.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To auto to swgo rodzaju usterka
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Może nie aż tak poważna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,9
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback