Karoseria
: Bardzo nowoczesne wnętrze, nie ma śladu po starych koreańskich konstrukcjach.
4,0
Całokształt
Mimo pewnych minimalnych uchybień, jest to bardzo przemyślana konstrukcja. Dla rodziny z dziećmi wersja hatchback może się okazać zbyt skromna jak chodzi o pojemność bagażnika, wtedy polecam wersję CW, szczególnie z dieslem 115KM.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobra elastyczność w zakresie niskich obrotów, bez protestu znosi przyspieszanie od 1,5 tys. obrotów, aczkolwiek dynamiczna jazda wymaga wkręcania ponad 4 tys. obrotów. Jak na pojemność 1.6 i moc 126KM to osiągi są przeciętne, wychodzi spora masa auta, podobnie zresztą jak u konkurencji z podobnymi silnikami. Kultura pracy bardzo wysoka, przyjemny dźwięk.
5,0
Skrzynia biegów
Chyba najlepszy element tego samochodu, bardzo dobrze zestopniowana, brakuje tylko szóstego biegu. Biegi wchodzą miękko, porównywalnie jak w najlepszych konstrukcjach japońskich. Piątka relatywnie krótka, co umożliwia jeszcze w miarę dynamiczne przyspieszanie, ale powoduje wzrost zużycia paliwa przy szybkiej jeździe.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nastawione głównie na komfort, jedzie się wygodniej niż w Focusie czy Astrze. Zachowanie na zakrętach bardzo przyzwoite, w zasadzie neutralne, ale bez sportowych aspiracji. Na razie nic się nie tłucze, bardzo komfortowo resoruje na nierównościach. Przyzwyczajenia wymagają hamulce, bardzo szybko biorą, można wylądować z nosem na szybie. No i sprzęgło, które jak ktoś pisał, można spalić. Mnie się to nie zdarzyło, natomiast trzeba uważać przy ruszaniu, potrafi zgasnąć przy zbyt lekkim naciśnięciu gazu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w każdym 5-drzwiowym hatchbacku o podniesionym tyle, czyli w zasadzie do tyłu tylko przez lusterka. Te są z kolei ogromne, więc widać bardzo dobrze. Do przodu też OK, ale mam 1,92m wzrostu, więc w każdym aucie widzę dobrze.
4,0
Ergonomia
Nie odstaje od aut europejskich, przyzwyczajenia wymaga okrągłe pokrętło do obsługi radia, oraz całe menu nawigacyjno-radiowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag, bardzo sprawna klimatyzacja, szybko działające ogrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt świetnie. Bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, co jest zrealizowane kosztem relatywnie małego bagażnika. Cóż, coś za coś.
5,0
Wyciszenie
Wyjątkowo cicho, kapitalne wygłuszenie wnętrza. Mimo że w mojej wersji jest pakiet sportowy, włącznie z wydechem, nawet na wysokich obrotach dźwięk silnika nie męczy, słychać jedynie lekki buczenie wydechu. Pod tym względem przewyższa europejską konkurencję.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo zróżnicowane w zależności od stylu jazdy spalanie, typowa przypadłość silników benzynowych o małej pojemności. Bardzo oszczędny w mieście oraz na wolno pokonywanej trasie pozamiejskiej. Na autostradzie, przy prędkościach już od 130km wzwyż niestety wir w baku, mnie udało się przekroczyć 10l na setkę, kiedy w Volvo V70 D5 przy porównywalnej prędkości mieściłem się w 7l. tu widać przewagę zarówno diesla, jak i większych silników typu 2.0 16V.
5,0
Stosunek jakość/cena
Hyundai i Kia Cee\'d to dwa najlepsze pod tym względem auta klasy kompaktowej na rynku. Pod wieloma względami lepsze od niemieckiej czy francuskiej konkurencji, nawiązują jakością do najlepszych konstrukcji japońskich.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto, nic się na razie nie zepsuło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 126KM 93kW
[l/100km]