Zawieszenie
: Dość wygodne, przy okazji świetne właściwości jezdne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: w jednym aucie 2 razy wyładował się do zera akumulator. Nie mam pojęcia z jakiego powodu, po naładowaniu było OK.
4,0
Całokształt
Bardzo dobre auto, używam go jako służbowego i nie ma żadnych kłopotów. Jestem przyzwyczajony do większych (i starszych) aut (prywatnie), i30 nie można nic poważnego zarzucić. Prywatnie nie kupiłbym go, gdyż potrzebuje większego auta (m.in. bagażnik), ale do firmy jak najbardziej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,6 (nie pamiętam dokładnie mocy) jest niezły dla tego auta - można szybko ruszyć, ale ważniejsza jest elastyczność przy 70-90 km/h i z tym jest nieco gorzej.
Minusem jest wyciszenie - powyżej 3500 obrotów wyrażnie słychać silnik, moim zdaniem wyciszenie jest za słabe (zwłaszcza jak porównuję z prywatnym Saabem 9000), aczkolwiek porównując z Fabią I - jest rewelacja.
4,0
Skrzynia biegów
Poprawna. Biegi wchodzą dobrze, trzeba się przyzwyczaić do sprzęgła, ale to specyfika każdego auta. Brakuje szóstego biegu, zwłaszcza w trasie, można byłoby zredukować obroty silnika, np. na autostradzie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, samochód świetnie się trzyma drogi. Zawieszenie dla osób lubiących komfort będzie trochę za twarde, ale ma się poczucie, że auto świetnie trzyma się drogi i wszystko jest pod kontrolą.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra do przodu i na boki, do tyłu ograniczona przez szeroki słupek C (małe okienko niewiele tutaj daje), czasami trzeba trochę na czuja włączać sie do ruchu, zwłaszcza z ostrego zakrętu.
5,0
Ergonomia
Świetnie. Wadą jest to, że włączenie i wyłaczenie zamkniętego obiegu odbywa się dwoma różnymi przyciskami. Poza tym wszystko pod ręką.
Irytuje mnie tylko ekran radia - mocne podświetlenie nie ma regulacji jasności, można tylko całkiem wyłączyć ekran (ale już samego podświetlenie - nie!). Zmiana głośności etc. powoduje, że ekran znów robłyska pełną mocą. Bez sensu!!!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dobre, trochę godzej radzi sobie klima w lecie. Podobnie jak w przypadku silnika: o niebo lepiej niż w Fabii i znacznie gorzej niż w Saabie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dożu miejsca, niezły bagażnik, jak na tę klasę auta. Ukształtowanie deski daje poczucie większej przestrzeni. Dla 3 osób z tyłu będzie brakowało miejsca, ale tej wielkości autem w 5 osób można jeździć tylko na krótkich dystansach.
Dobre materiały wykończeniowe (fajny materiał w górnej części deski).
3,0
Wyciszenie
Silnik słabo wyciszony - powyżej 3500 obrotów zaczyna robić się głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętnie, nie mam porównania z innymi tej wielkości autami. W trasie 6-9 litrów, w zależności od prędkości, w mieście chyba ok. 8-9.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione z przetargu, więc cena musiała być bardzo atrakcyjna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Korzystam z dwóch służbowych i30, w jednym dwa razy wyładował się akumulator (nie mam pojęcia dlaczego - zwarcie?). Poza tym nic się nie dzieje - tankowanie i w drogę. No i jeszcze przez 2,5 roku wymieniliśmy po jednej żarówne w każdym aucie.
Wbrew temu, co pisali niektórzynie widać ani śladu rdzy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Super. Brak jakiejkolwiek poważnej awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 126KM 93kW
[l/100km]