Auto z jedną wadą(wyciszenie - dotyczy silników benzynowych)i z wieloma zaletami, z których pierwsza to cena.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik (1,6 CVVT, 126KM) wystarczy do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie, lecz powyżej 3 tyś obrotów robi się dość głośny. Można dokupić matę wygłuszającą maskę silnika której w jednostkach benzynowych nie montują.
3,0
Skrzynia biegów
Nie licząc czasami haczącego wstecznego, którego umiejscowienie polubią jedynie właściciele Opli, to zmiana pozostałych biegów jest czystą przyjemnością. Lecz to nie wsteczny psuje całą zabawę tylko brak szóstego biegu. Przy 100 km/h ręka szuka intuicyjnie kolejnego biegu i .... dlatego tylko przeciętnie.
4,0
Układ jezdny
Można opisać jako sprężysty i jednocześnie dość komfortowy. Auto dobrze trzyma się drogi i nie wykazuje tendencji do pod lub nadsterowności. Maksymalnej oceny nie dałem ze względu na felgi 15\" i (co prawda niezbyt uciążliwy - ale jednak)\"hałas\" zawieszenia przy pokonywaniu poprzecznych nierówności np tory kolejowe itp.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobrze z przodu i z boków, średnio z tyłu. Celowym staje się zastosowanie czujników cofania.
5,0
Ergonomia
Najlepsze w tym aucie jest to, że czego się nie dotkniesz od razu wiesz jak to obsługiwać (bez czytania instrukcji). To się nazywa intuicja. Poza tym wszystkie ważne przełączniki są pod ręką. Pojemne schowki - główny klimatyzowany lub ogrzewany. Mnóstwo przydatnych dodatków jak siatka w bagażniku, schowek na okulary, regulacja lędźwiowa fotela, USB i wiele innych. Należy podkreślić bardzo dobre wykończenie wnętrza (miękka tapicerka). Wszystkie elementy doskonale spasowane. Fotele są bardzo wygodne. Na koniec fabryczne audio. Wbrew wielu opiniom wersja z 6 głośnikami gra baaaardzo przyzwoicie. Wystarczy jedynie pogrzebać w ustawieniach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę bardzo szybko nagrzewa się wnętrze auta, klimatyzacji nie sprawdzałem. Przydatny system odraszania przedniej szyby. Operowanie automatyczną klimatyzacją (jednostrefowa) uprzyjemnia ergonomiczny panel wentylacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest najmocniejszą stroną i30 - szczególnie w drugim rzędzie jest go pod dostatkiem. Bagażnik jest przeciętnej (jak na klasę C) wielkości ale cechują go regularne kształty
3,0
Wyciszenie
Ze względu na brak maty wygłuszającej w wersjach z silnikiem benzynowym, słabe standardowe opony i brak 6 biegu, w tym samochodzie powyżej 100 km/h jest dość głośno. Ta właściwość jest najbardziej denerwująca w i30.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu 300 km w tej kategorii nie mam prawa się wypowiadać. Jednak wszystkie te kilometry zrobiłem po mieście i komputer pokazuje wartość 8,6l.
5,0
Stosunek jakość/cena
51,5 tyś to za auto z segmentu C (wersja komfort 1,6 CVVT)to bardzo kusząca propozycja dla rodziny. Ci co dużo jeżdżą i lubią ciszę wybiorą zapewnie droższą o 6 tyś wersję z silnikiem diesla (1,6 90KM).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic - nowy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic - nowy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 126KM 93kW
[l/100km]