Jest to moje drugie auto którym jeżdżę. Mam też focusa 1.6. Moim zdaniem jedyną rzeczą, w której focus jest lepszy od i30 to prestiż i renoma marki ( chociaż i to się powoli zmienia). W innych kategoriach i30 równa się z focusem, albo go przewyższa (przestrzeń,silnik,niezawodność)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobre przyspieszenie i elastyczność. Do 170 km/h nie ma żadnych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Wysoki komfort podróżowania oraz pewne prowadzenie.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najwięcej miejsca spośród wszystkich kompaktów. Na tylnej kanapie mieszczą się nawet 2 metrowe osoby.
5,0
Wyciszenie
Na postoju na granicy słyszalności.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Muszę wspomnieć o jednej ważnej rzeczy rok temu byłem na feriach zimowych w Norwegii. Pewnej nocy temperatura spadła do -37 stopni a mój i30 stał na dworze bo zabrakło dla niego miejsca w garażu pod hotelem. Obok mojego Hultaja stały tylko dwa samochody Volvo i Saab. Gdy zobaczyłem ich użytkowników nie mogących odpalić silników byłem pewny, że mój Hyundai również nie zapali (skóro dwa szwedzkie samochody niby przystosowane do takich warunków nie mogą zapalić, to co powiedzieć o koreańskim aucie). Jakież było moje zdziwienie gdy Hyundai odpalił bez większych protestów, choć muszę przyznać, że przez kilka minut silnik chodził jak w traktorze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie przepaliła się nawet żarówka.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 126KM 93kW
[l/100km]