Karoseria
: Oprócz tego, że lakier jest zbyt mięki i się łatwo rysuje to i tak najmocniejsza strona tego auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: wspomaganie kierownicy
Silnik
: śmierdzące sprzęgło, inni zgłaszają to samo
Inne
: zawieszenie - stuki przedniego zawieszenia
3,0
Całokształt
Przeciętny, nieźle zaprojektowany, gorzej wykonany samochód. Słabej jakości orginalne części.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik Jak chyba wszyscy już to stwierdzili oprócz oczywiście przedstawicieli marki silnik wyje niemiłosiernie przy prędkości powyżej 130km/h lub po przekroczeniu 3,5-4tys. obr. Na biegu jałowym i do 3tys. obr jest jeszcze w miarę cicho. I gdzie te 122km, znalazł ktoś i nie narzeka na chałas? Acha śmierdzące sprzęgło, co te Koreanće wyprawiają.
3,0
Skrzynia biegów
Wsteczny bardzo często nie wchodzi prawidłowo, od dwójki do piątki bez zastrzeżeń choć ogólnie nieco toporna skrzynia. Mazda 3 to to nie jest.
2,0
Układ jezdny
Nowoczesne tylne zawieszenie nie uwidacznia zalet konstrukcji. Auto bardzo mocno kładzie się w zakrętach. Jest bardzo głośne. Zgłaszałem w serwisie w Lublinie stuki przedniego zawieszenia-od nowości, przyznają że hałasuje ale niby jest wszystko w porządku. Najbardziej boli jak pasażerowie przy wolnej jeździe po trylince, kiedy silnik nie zagłusza pracy zawieszenia pytają co tak stuka z przodu?
Auto źle trzyma kierunek jazdy, myszkuje po drodze, elektryczne wspomaganie kierownicy nie daje wyczucia drogi, pracuje zbyt lekko. Po sprawdzeniu geometrii okazało się że pochylenie przedniego koła odbiega od zakresu tolerancji, niestety nie jest ten parametr regulowany! Czekam na odpowiedź z serwisu 2 miesiące i chyba się nie doczekam.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby i lusterka, niezła widoczność nieco gorzej do tyłu ale jest dobrze. Do przodu widać maskę nie tak jak wielu nowo projektowanych autach.
2,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, ale...
Mam wersję comfort z początku produkcji-brak wzdłużnej regulacji kierownicy. Po odsunięciu fotela na właściwą odległość względem pedału gazu lewą nogą trudno wcisnąć pedał sprzęgła do końca-do oporu. Jeszcze jedna rzecz mnie bardzo denerwuje, strasznie mięka sprężyna pod pedałem gazu, kompletnie nie czuć pedału gazu, trzymam nogę jakgdyby \"w powietrzu\" dretwieje łydka, pedał ustawiony zbyt wysoko, włożyłem 3 cm podkładek. Mam but o rozmiarze 43, raczej ergonomia jest słaba, może w dieslu jest lepiej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się co zachwycać, nie dotyczy oczywiście dealerów. W deszczowe dni bez klimatyzacji włączonej trudno odparować szyby. Sama klima mocno chłodzi, ogrzewanie szybko grzeje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca na nogi i nad głową. Poza tym koreańczyk jest szeroki, z tyłu siedzą w razie konieczności 3 osoby.
3,0
Wyciszenie
Czytaj uwagi dot. silnika. Dochodzi tylko słaba jakość-głośność i twardość koreańskich opon. Brak maty wygłuszającej maskę silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam że auto przy spokojnej jeździe pali całkiem przyzwoicie. Przegląd ponad 500zł ale jak nie zapytasz o dodatkowo płatny przegląd karoserii za 60zł to stracisz gwarancję na lakier! Przynajmniej w Lublinie.
Filtr klimatyzacji kosztuje ponad 100zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Każdy mówi za te pieniądze... Dla mnie nie jest wart ceny.
Po prostu koreański Fiat.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest naprawdę źle. Może to tylko mój egzemplarz jest kiepski. Zgłaszałem zawieszenie, krzywo zamontowana tylna klapę-popatrzyli i pokiwali głową.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna usterka jest uciążliwa i nadal nieusunięta przez serwis. Wspomaganie kierownicy nie zawsze wyłącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Działa nadal co czuć i słuchać silniczek elektryczny! Tragedia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 126KM 93kW
[l/100km]