Podsumowanie 7 lat używania Hyundaia - jest super. Kocham ten samochód. Wyszło kilka drobnych i nieznaczących usterek, naprawionych następnie w ramach gwarancji, poza tym samochód absolutnie bezawaryjny i bezproblemowy. Coroczny serwis z wymianami części eksploatacyjnych i paliwo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest trochę leniwy, zaczyna ciągnąć od 3krpm, od 4krpm już przyspiesza w miarę dynamicznie. W praktyce nie da się zejść poniżej 2krpm na dwóch najwyższych biegach Jest trochę hałaśliwy. Jako wół roboczy na codzienne dojazdy do pracy w zupełności wystarcza
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. Lekko i precyzyjnie, skok dźwigni raczej niewielki.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, prowadzi się pewnie, nie czuć bujania ani "pływania" na zakrętach
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, choć widoczność do tyłu nie powala (ale teraz to już chyba standard)
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką i dość logicznie. Jednak nie przekonuje mnie przełączanie kierunków nawiewu powietrza (nogi, klata, szyba) za pomocą przycisków. Lepiej sprawuje się pokrętło, bo tam można dozować proporcje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie przeciętne. Dość długo trwa zanim nagrzeje się wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczające.
3,0
Wyciszenie
Dość wyraźnie słychać silnik, szczególnie od ~~120km/h. Cudów nie ma. Ale wstydu też nie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli patrzymy przez pryzmat napraw, części zamiennych, regulacji etc. to jest doskonale. Całokształt trochę psuje spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wybierałem między i30 i Skodą Fabią. Wygrał Hyundai ze wzgl. na niższą cenę i przestronność.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przetarł się mieszek lewarka zmiany biegów i zaczęło szwankować włączanie radia - wady zostały usunięte w ramach gwarancji (wymienione na nowe)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW
[l/100km]