Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

bobekos1, 8 lat temu
Silnik 1.4 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 153 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wcześniej zrugałem karoserię ale jest też jej 2 oblicze :) Na pewno bryła auta, kolor czarny (brudny czarnego nie przypomina) i felgi srebrne zwracają uwagę ludzi. Mogłem kupić 16 opony ale mając 2 na przodzie 15 z wysokim bieżnikiem zostawiłem i do kupiłem nowe na tył + felgi 5 ramienne. Co do karoserii to trzeba o nią dbać, zwłaszcza zimą i myć na myjni najlepiej ręcznej z porządnym wytarciem i wydmuchaniem wody z uszczelek! Wiadomo o co chodzi, polecam też polerkę wiosną (jest różnica!) :) Pozdrawiam
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu : Do tej pory mam problem z wyczuciem sprzęgłą z gazem. Gaz bardzo czuły, powiedziałbym dość specyficzny i potrafi mnie negatywnie zaskoczyć. Po wymianie sprzęgła było jeszcze gorzej ale teraz jest różnie. Można to zmienić ingerując w oprogramowanie auta ale ja już pogodziłem się z tym.
Układ elektryczny : Od początku miałem problemy z żarówkami mijania. Zacząłem czytać różne fora, opinie tutaj i w końcu zmieniełem nawyk odpalając auta co przełożyło się w moim przypadku na dłuższym działąniu żarówek. Niby można wymienić jakąs wiązke elektryczną ale nie zdaje egzaminu, tak mi ASO powiedziało. Ten typ tak ma.
3,0
Całokształt
Kupując to auto kierowałem się opiniami na tym portalu, jak i forum Hyundaia. Nikt nie miał w okolicy więc czemu nie ;) Po ponad 2 ciężkich latach chyba pozostaje już tylko przysłowiowo "lać i jeździć". Auto ma średni stosunek ceny/jakości. Posiadam kolor czarny który przejrzał po polerce i umyty zwraca uwagę przechodniów :) Niestety lakier pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza polecam przed lub w trakcie kupna zdjąć uszczelki drzwi od góry bo możecie ujrzeć "rudą". Ja zabezpieczyłem i póki co nic ale nie wiem co mnie spotka w dalszych latach :/
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest mułowaty, jak na 1.4 109km to trzeba go wkręcać powyżej 3tys. obr żeby coś "osiągnąć". Przy jeździe 5/5 to już jest dramat, mając w domu fabię 1.4 jest lepiej ale cóż ten typ tak ma. Co do pracy silnika to nie mam zastrzeżeń, mój mechanik u którego naprawiałem auto mówił że wróży mi przyszłość. Przez większość czasu było serwisowane więc mam nadzieję że mój mechanik nie będzie miał za dużo do robienia. Nie wiem ale na pewno następne auto kupię z mocniejszym 6 biegowym silnikiem. Oleju nie bierze, umiejętna redukcja na niższy bieg jadąc rozsądnie samemu i można cieszyć się jazdą... :)
4,0
Skrzynia biegów
Daję mocną 4 ponieważ potrafi opornie czasem wejść 1 bieg. Mając poprzednio forda tylko z wstecznym miałem problem ale w i30 przełożenie jest akceptowalne. Na pewno przy tym silniku przydał by się 6 bieg ale cóż...
4,0
Układ jezdny
Tutaj też jest dobrze, nie oczekuję za dużo ale auto niebezpiecznie przechyla się na bok podczas większej prędkości i zakrętu! Ford trzymał się asfaltu jak kleszcz skóry :) Zawieszenie dosyć twarde ale w trasie to się przydaje.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka boczne, czujniki parkowania się przydają bo do szyby tylnej nie mogłem się przyzwyczaić (wyczucie cofając), a bym nie raz uszkodził tylni zderzak. Wiadomo do elektroniki trzeba trochę podchodzić z dystansem ale ja korzystam też z wszystkich lusterek jak i regulacji elektrycznej np. parkując przy krawężniku :)
5,0
Ergonomia
Prostota, wszystko na swoim miejscu, może przycisk wyświetlania spalania mógłby być w innym miejscu ale przyzwyczaiłem się. Na plus przyciski radia przy kierownicy! :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto zimą szybko się nagrzewa. Latem też jest ok, nawiew jak i klima bdb działają! Po opadach deszczu lubi się zaparować w aucie (jesień, zima...) filtry mam ok ale pozostaje suszyć klimą bo inaczej jest wkurzający.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wzór dla innych aut, miejsca na napoje za biegami często są wykorzystywane podczas wypraw na imprezę (alkohol) :) Ogólnie osoby które wsiadają mówią że jest dużo miejsca. Nawet 2 m był zadowolony. Celująco choć fotele z przodu mogłyby być lepiej dopasowane bo po długiej jeździe trochę czuję się dyskomfort w plecach...
3,0
Wyciszenie
Tutaj skośni się nie popisali. Pokrywa silnika jak i nadkoli nie jest wyciszona. Jedynie odczułem lepsze wyciszenie po kupnie nowych opon ale po przekroczeniu ok. 120km/h lepiej zgłoś nić radio. Mam zestaw Car audio więc nie przejmuję się za bardzo wyciszeniem ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując to auto naczytałem się opinii o autach japońskich, koreańskich na tym portalu, a mogłem kupić inne... Skusiła mnie ogólnie bryła auta, wnętrze, kolor choć ten następny będzie srebrny ;) Auto nie ma tanich części, a co do jej żywotności mam nadzieję że zmienię jeszcze zdanie z upływem czasu jazdy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości/ceny daję ocenę 3 bo auto ma więcej wad niż zalet. Nie wiem czy może trafiłem na taki egzemplarz (zaniedbany) ale poniosłem za dużo kosztów dlatego na więcej nie zasługuje. Wyszło za sporo faktów mechanicznych jak i z karoserią dlatego jest "przeciętnie"
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Radio potrafi czasem zaciąć się podczas odtwarzania utworu z usb ale zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie załatwia sprawę. Częsta wymiana żarówek mijania, sam mam metodę i wymiana z pozycyjnymi w razie przypadku zajmuje mi 5 min. Gdzieś przeczytałem i odpalając nocą auto włączam postojowe (skok o 1) i po odpaleniu włączam mijania i podświetlenie wnętrza (skok na 2). Chyba to się sprawdza, bo "drogie" żarówki mijania mam już w aucie od przejechania ponad 5 tys km. Trzeszczały mi tylne prawe drzwi, musiałem podjechać do ASO bo sam się z nimi nie uporałem :/
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zaczęło się od problemu z podniesieniem klapy silnika i jej zamknięciem. Musiałem udać się do ASO. Później problem z podnoszeniem szyby kierowcy (ciężko) też do ASO. Od początku mając to auto miałem problemy z odpalaniem na ciepłym silniku. Wymieniłem świece, akumulator, były diagnostyki komputerowe cuda, a kasy poszło... aż w końcu auto zgasło i na lawecie pojechało do elektryka. Od razu znalazł przyczynę :) Auto to posiada dodatkowo zabezpieczenie jakim jest odcięcie zapłonu które było zrobione po "amatorsku" i pod wpływem wilgoci, za szronienia, czasu..? przełącznik się spalił, a nie było przekaźnika do pompy paliwa przez co moje problemy z uruchomieniem. Naprawa za 100 zł a nie zdawałem sobie sprawy z tego że taka "pierdoła" może przez tak długi okres mi psuć nerwy i portfel! :/ Tak to wymiana tarcz, kompletnego sprzęgła (Valeo), simering wału korbowego, drążków stabilizatora. Reszta to elementy eksploatacyjne jak płyny itd. (normalne użytkowanie).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 73

Hyundai i30 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 I Hatchback