Inne
: Przestrzeń z tyłu, prosta budowa, łatwość napraw.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Kilka razy gubił prąd co powodowało problem z porannym rozruchem
3,0
Całokształt
Dla siebie drugi raz bym go nie kupił ale mogę go polecić konkretnej grupie kierowców. W samochodzie czuć koreańskiego ducha. Po pierwszym okresie użytkowania trochę przypominał mi mojego Lanosa, którego miałem kilka lat wcześniej. Auto ma kilka zalet ale tyle samo wad.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 na papierze ma całkiem przyzwoite osiągi. Do miasta i na spokojną trasę wystarczy. Wyprzedzanie na drodze krajowej trzeba planować z rozwagą. Niewątpliwym plusem jest łańcuch rozrządu i prosta budowa. Pali zbyt wiele jak na względnie nowoczesną konstrukcję. Z tego względu założyłem LPG, które spisywało się bardzo dobrze.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z charakterystycznym kliknięciem. Absolutnie nie zachęca do dynamicznej zmiany. Średnio precyzyjna. Często musiałem 2x wysprzęglać, żeby wrzucić wsteczny. Wrzucanie 1 biegu też nie zawsze było przyjemne. Na trasie zdecydowanie brakowało 6-go biegu
3,0
Układ jezdny
Po koreańsku, podobne odczucia miałem w Lanosie. Bardzo miękko i głośno na nierównościach. Szersze spowalniacze trzeba przejezdzac na pierwszym biegu. Podobnie jak skrzynia biegów - układ jezdny też nie zachęcał do szybszej jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność wzorowa w każdą stronę. Tutaj nie mam zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Przełączniki rozmieszczone "po europejsku" bez dziwnych patentów. Czytelne zegary i zaskakująco ładnie podświetlone. Niebieskie podświetlenie konsoli dość efektowne ale nieco zbyt mocne, brakowało mi regulacji mocy podświetlenia. Wygodny uchwyt na kubek, chłodzony schowek i wejście usb/aux.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ciepłe powietrze już po kilkuset metrach, w największe upały potrafił utrzymać 18*C przy czterech osobach na pokładzie. Łatwy dostęp do filtra kabinowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele kubełkowe, na pierwszy rzut oka bardzo przyjemne - niestety w dłuższych trasach doskwierał brak podparcia w okolicach lędźwi. Prawe kolano wiecznie wbijało mi się w konsolę. Poza tym w porządku. Zaskakująco dużo miejsca z tyłu (zwłaszcza na szerokość). Bagażnik normalny w tej klasie aut.
2,0
Wyciszenie
Tutaj bardzo słabo. Słychać pracę zawieszenia, obijające się o nadkola kamyki itp. Na autostradzie prędkość przelotowa to 110-120km/h. 140 jest już męczące ze względu na szum powietrza, opon i pracę silnika który ma już wtedy ponad 4tys obrotów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania niskie, zwłaszcza jeżdżąc na LPG. Ubezpieczenie dość tanie. Nie mogę powiedzieć, że drenował portfel. Auto dla ludzi oszczędnych, którzy nie mają wybujałych wymagań co do prestiżu i komfortu.
4,0
Stosunek jakość/cena
mocny przeciętniak. Dobry np na pierwsze auto albo dla kogoś starszego. Jeśli, ktoś jeździ dużo i lubi jeździć to zdecydowanie lepiej wziąć coś trochę starszego ale od niemieckiej/japońskiej konkurencji. To jeszcze nie te współczesne hyundaie (ogromna przepaść pomiędzy kolejną generacją i30)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka razy zgłupiał alarm. Czasami pojawiały się jakieś stuki niewiadomego pochodzenia. Układ wydechowy wykonany ze słabych materiałów. Po 20tys na LPG wyglądał na po 100tys na PB
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiódł, zawsze mnie dowiózł do celu.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW
[l/100km]