Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

lognith, 10 lat temu
Silnik 1.4 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń i funkcjonalność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja na tylnej klapie i drzwiach. Naprawione na gwarancji.
Zawieszenie : Wylał tylny amortyzator. Jedyny ponadplanowy koszt, jaki poniosłem.
4,0
Całokształt
Samochód nie bez wad, ale w cenie, jaką kosztował, to bardzo dobry wybór. Właśnie zakończyłem po pięciu latach jego użytkowanie i z perspektywy czasu oceniam ten zakup jako dobry. Kupiłbym ponownie i30, szczególnie, że w drugiej generacji wyeliminowano większość bolączek pierwszej (przynajmniej na ile miałem szansę się zorientować). Ale cenowo niestety nie było atrakcyjnie i wybrałem ofertę konkurencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi wysokie obroty i nie jest najcichszy (co częściowo wynika z pierwszego). Dynamika i elastyczność - więcej, niż zadowalające. Spalanie nie najniższe może, ale akceptowalne. Zazwyczaj udawało mi się zmieścić w 7 litrach w cyklu mieszanym.
4,0
Skrzynia biegów
Wymaga przyzwyczajenia, ale gdy się ją opanuje, działa bardzo fajnie. Wsteczny jedynie haczył bardzo często, co było irytujące. Do przełożeń nie mam zastrzeżeń, choć szósty bieg pewnie by nie zaszkodził.
3,0
Układ jezdny
Ogólnie nieźle, choć mając porównanie z nowym autem, widzę różnicę. Bardzo sztywne zawieszenie, często przenoszące drgania na układ kierowniczy, co potrafiło być nieprzyjemne. Układ kierowniczy bardzo czuły w reakcjach, przez co przy większych prędkościach wymaga uwagi. Wspomaganie z przyjemnym oporem. Na minus głośna praca zawieszenia, co jest pewnie skutkiem słabego wyciszenia kabiny.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu. Bardzo duże lusterka, dobre przeszklenia.
5,0
Ergonomia
Szalenie przestronne wnętrze, któremu trudno cokolwiek zarzucić. W swojej klasie niemal bez konkurencji. Niezłej jakości audio ze złączem USB w standardzie, co nie jest normą, a jest szalenie wygodne. Fotele trochę krzesełkowate, z dość twardym siedziskiem, ale wygodne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dam przeciętnie, bo nagich dość słaby, zwłaszcza pod koniec mówi użytkowania auta. Pewnie gdyby go przeczyścić, byłoby lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bezkonkurencyjna
2,0
Wyciszenie
To jedna z największych słabości tego auta. I jedna z nielicznych wad z prawdziwego zdarzenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O spaleaiu już wspominałem. Przeglądy nie najtańsze, podobnie jak części. Ale że auto mało awaryjne, a i w zakupie tanie, ogólnie wychodzi na plus.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo pewnych słabości, wciąż tak to oceniam.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nękały go pewne słabości, typowe dla modelu. Większość naprawiana na gwarancji. Żadna dyskwalifikująca, choć potrafią być irytujące.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarzu - brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,8
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback