Porównując do Astry czy Golfa ,Hyundai i30 wypada niestety gożej od konkurencji.
Wrażenia
3,0
Silnik
Słabo wygłuszony , przy prędkości 100-120km/h na autostradzie robi się głośno. Trzeba go kęcić na wysokie onroty , do 3500/4000obr trochę mułowaty jak na 109KM.
4,0
Skrzynia biegów
nie ma z nią większych problemów
4,0
Układ jezdny
samochód dobrze trzyma się drogi , ale układ wspomagania tochę zbyt wrażliwy szczególnie przy większych prędkościach
Komfort
4,0
Widoczność
Zarówo do przodu jak i do tyłu jest ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką , dużo miejsca na tylnej kanapie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu , ale co ciekawe na tylnej kanapie jest naprawdę sporo miejsca ( więcej niż w Skodzie Octavi I , seat-sie ibiza)
2,0
Wyciszenie
Silnik głośno słychać już po przekroczeniu 100km/h
Nadkola również słabo wygłuszone, słychać każdy kamyszek na drodze ( do tego stuki odklejających się odbojników!!!)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 6l w trasie (nie przekraczajc 100km/h, bo powyżej pije jak smok) w mieście ok.7,5-8l również przy spokojnej jeździe bez szaleństw , jak na dość nowoczesny silnik mogłoby być trochę lepiej ale nie ma tragedi. Wartości podawane przez producenta są mocno zaniżone !!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo wszystkich denerwujących drobiazgów , za tę cenę jest to dobra propozycja dla małej rodziny jako samochód do miasta( autostrada raczej okazjonalnie)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odklejające się gumu na odbojnikach , trzeszczenie deski rozdzielczej , skrzypienie na pokrętle regulacji oparcia fotela kierowcy i zapęcia pasów!!!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za krótko tym się poruszam żeby oceniać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW
[l/100km]