Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

Karolciaaa, 12 lat temu
Silnik 1.4 109KM 80kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wykończenie auta i zastosowane w nim materiały.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Częsta wymiana żarówek w halogenach.
5,0
Całokształt
Ogółem- auto jest szalenie pojemne, zrywne (nawet przy najsłabszym silniku), oszczędne, ergonomiczne i wykończone z dbałością godną Seata (jak ktoś nie wierzy to porównajcie sobie z Seatem Leon). Idealne zarówno jako autko miejskie, jak i na dłuższe wypady. Taki rodzinny hatchback z zacięciem sportowym i nietuzinkowym wyglądem. Oczywiście, można się przyczepić, że schowków w aucie niewiele, a fotele trochę słabo trzymają \"na boki\", jednak 4 lata ciągłej jazdy w różnych warunkach i trasach znacznie podniosły moje oczekiwania w stosunku do auta... A i spalanie, nawet przy dynamicznej jeździe, przy dzisiejszych cenach paliwa to marzenie...
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam najsłabszy silnik oferowany do tego modelu, a i tak na światłach wszyscy mają niepowtarzalną okazję podziwiania tyłu mojego auta! Aż strach pomyśleć, co dałoby się wycisnąć z mocniejszych silników.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia biegów, krótka i dobrze spasowana. Okresowo pojawia się tęsknota za 6-tym biegiem (szczególnie przy prędkościach >120 km/h). Sprzęgło rozleniwia, bo biegi łapie już w połowie skoku, dzięki czemu dynamiczny start/wyprzedzanie nie jest żadnym wyzwaniem.
5,0
Układ jezdny
Po 3 latach użytkowania jedyne, co trzeba było zrobić, to wymienić łączniki stabilizatorów. Zawieszenie jest twarde, doskonale trzyma się drogi, jak przesiadałam się z poprzedniego auta to miałam wrażenie, że prowadzę tramwaj. Stawiam piwo każdemu, komu uda się przewrócić to auto w zakręcie!
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka jak uszy słonia, chętnie zamontuję takie u siebie w garderobie. Na poważnie- trochę mankamentów przy cofaniu i, jeśli nie podniosę fotela na maksa do góry, średnio widać koniec maski.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko pod ręką i łatwo dostępne. Schowków za wiele nie ma. Ciekawostką jest bagażnik, niby lekko ponad 300l, ale niesamowicie pakowny. 3-osobowa rodzina na 2-tygodniowe wczasy i zamiłowaniem do brania absolutnie wszystkiego, co może się przydać, mieści się bez problemu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybciutko się nagrzewa i nigdy nie splamiłam się skrobaniem szyb- wystarczy załączyć silnik, włączyć nadmuch i temperaturę na maska na zamkniętym obiegu i nawet przy -20 st. przyjść po 2-3 minutach. Po lodzie ani śladu. Jedyny mankament- autko bardzo szczelne, więc w deszczowe dni polecam jeździć na klimatyzacji, żeby trochę \"przesuszyć\" nawiew, inaczej szyby parują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotel kierowcy odsunięty na maksa i nadal do tyłu zapakujemy osobę 180cm, której kolana nie będą się nam przez fotel wrzynać w plecy. 4 osoby podróżują jak rodzina królewska, piąta zmieści się bez problemu nawet na dłuższe trasy, jednak w centralnej części oparcie kanapy nieco zbyt \"wybrzuszone\", co skraca miejsce do siedzenia.
4,0
Wyciszenie
Do 90 km/h zastanawiam się, czy jedzie ze mną silnik... Powyżej już nieco gorzej, 140km/h i jest dość głośno. Mimo to w porównaniu do całkiem niezłej gamy aut, które zdarzyło mi się prowadzić, wyciszenie tego auta jest jednym z lepszych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie przy dość dynamicznej jeździe i bez ograniczenia z klimą to 6,4/100. Poprzedni właściciel auta, nie wiem, jakim cudem, kręcił je na 7,5l. Mimo to, nawet mroźną zimą, przynajmniej ja, magicznego 7,0 nie przekroczyłam. W trasie z 4 pasażerów- 5,6l bez żadnych problemów. W porównaniu do innych benzyniaków z segmentu dość mało, zwłaszcza, że autko tonę z hakiem waży.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kiedy kupowałam to auto, było dobre 10-20 tys. tańsze od konkurencji, a wyposażenie oferowane w podstawowej wersji u konkurencji pojawiało się dopiero oczko-dwa wyżej. W dodatku staranność wykończenia i zastosowane materiały dają do myślenia- jak oni to wszystko zrobili za tak małą cenę?!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W przeciągu 4 lat jedyną usterką była niedawna wymiana łączników stabilizatorów. I to by było na tyle. Reszta niezniszczalna, choć radziłabym uważać z pendrive\'ami włożonymi do gniazda usb przy odpalaniu samochodu... udało mi się już w ten sposób 2 załatwić. I niestety, żarówka halogenu przepala się dość często, lecz wymiana samodzielna nie jest problemem (odkręcamy 3 śruby, wyjmujemy cały reflektor i po sprawie).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
68 tys km, 4 lata jazdy i absolutnie nic, co uniemożliwiłoby kiedykolwiek jazdę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,8
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback