Inne
: sporo miejsca jak na tą klasę auta, całkiem ładne lampy z przodu a wydaje się że auto nie grzeszy urodą
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: głośny i paliwożerny
Karoseria
: cienka, pewnie zardzewieje zaraz a lakier beznadziejnie podatny na rysy
Inne
: zła synchronizacja sprzęgła z pedałem gazu, ciągły efekt przygazowania
5,0
Całokształt
Auto na pewno doskonałe w 2 kategoriach ergonomia i przestrzeń w środku, poza tym auto nie jest takie tanie jak wszystkim się wydaje. Wygrywa tylko w kategorii: co oferuje w standardzie za takie pieniądze.
Obecnie lepiej jest kupić Ceeda, który jest tańszy o 5 tyś. i ładniejszy oraz ma 7 lat gwarancji.
Powiem od razu, że auto nie ma istotnych wad(poza tym że na 99% rdza go zacznie jeść już za 5 lat)ale też i zalet w zasadzie po prawie 2 latach chętnie już bym je wymienił, nudne i bez polotu.
Jednak powstaje pytanie na co?
Skoro na tle konkurencji wypada doskonale, nowa Astra czy Megane są tylko atrakcyjniejsze wizualnie i w środku wyglądają kosmicznie, ale co z tego jak np. widoczności do tyłu w obu autach brak, spalanie w porównywalnych silnikach także za duże a cenowowo są o ponad 10tyś. droższe. Obecnie każde nowe auto już jest takie ładne że zatraca swój dotychczasowy charakter.
i30 ma swój niepowtarzalny design lecz nie można o nim powiedzieć że jest szczególnie ładny.
Mimo wszystko nadaje się do wszystkiego i jest jakby to powiedzieć -niezastąpione.
Wrażenia
5,0
Silnik
nie ma co przepłacać za 1.6, ten równie elastyczny i cichutki do 3tyś obrotów, czyli do miasta ideał
5,0
Skrzynia biegów
świetna jak się wyrobiła to rzadko haczy nawet wsteczny
5,0
Układ jezdny
kompromis niezłego komfortu a sportowego zawieszenia, wszystkie zakręty można pokonywać śmiało trzydziestką a auto jedzie jak przyklejone
Komfort
5,0
Widoczność
chyba obecnie nie może być lepiej do przodu, do tyłu pomagają duże lusterka chociaż bez nich do tyłu widać znakomicie a jedynie po przekątnej słabo
ta trójkątna szybka jest w takim zagłębieniu i ten plastik przeszkadza
5,0
Ergonomia
fantastycznie, wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
chłodzi nawet za mocno aż do 16 stopni a grzeje też bardzo dobrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wspaniale z przodu jeszcze lepiej z tyłu - jak w limuzynie, wątpię aby ktoś oferował więcej miejsca może jedynie być porównywalnie
5,0
Wyciszenie
w mieście dobrze, lecz poza miastem dobrze że rzadko jeżdżę bo pewnie byłaby katastrofa, lecz autko kupione do miasta i tu się sprawdza doskonale
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogłoby być lepiej, nie jest to diesel niestety i w mieście żłopie jak stary ż.. nawet 11 litrów, lecz przeciętnie jest około 9 litrów,
to można uznać za jedyną większą wpadkę!
poza tym długa gwarancja ma oprócz niewątpliwych zalet też i swoje wady, serwisując auto w aso tracimy przez 5 lat dodatkowe 4 tyś.
Nie wiem czy dać sobie spokój po 3 przeglądzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest takie tanie jak już wspomniałem lecz za taką cenę oferuje dobrą jakość i wyposażenie w standardzie.
Łatwo znaleźć kilka rzeczy na, których niepotrzebnie zaoszczędzono. Obecnie lepszy stosunek ma Kia Ceed a o wiele lepszy Peugeot 308.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
lakier cały porysowany, blacha chyba bez ocynku, głośne tylne zawieszenie, nie ma co w sumie się czepiac
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic i oby tak dalej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW
[l/100km]