Inne
: wyposażenie, za nic nie trzeba dopłacać jak np. w WV tam nawet radia nie dają do auta, trzeba dostosować do swoich potrzeb odpowiednią wersję i tyle
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: miękka blacha i słabiutki lakier
Silnik
: nie czuć że jest taki \"mocny\" ale za to jaki paliwożerny
3,0
Całokształt
Nie wiem czy te pozytywne opinie na temat auta nie są pisane w większości przez ludzi z Hyundaia.
Ja niestety dałem się na to nabrać i już po przebiegu 1 tyś żałowałem wyboru.
Największa ściema to spalanie i reklamowanie świateł do jazdy dziennej których tu nie ma!
są zwykłe mijania automatycznie zapalane wraz z uruchomieniem silnika.
i30 jest tylko autem na miarę lanosa i stąd być może jego popularność. Każdy pamięta że lanos był nie do zdarcia i był dodatkowo tani. Tu można odnieść podobną analogię. Dodatkowym atutem jest świetne wyposażenie ale dużym minusem brak możliwości doposażenia w jakieś akcesoria czy elementy do poprawy wizualnej auta.
Ogólnie auto bardzo przeciętne i szybko się nudzi, jeśli ktoś myśli że pojeździ nim tak długo jak lanosem to bardzo w to wątpię.
Bardzo duży minus za brak prestiżu marki w Polsce, chociaż rośnie świadomość to każdy mi mówił że lepiej było wziąć KIA-jakoś pomimo dużej wpadki z lakierem ludzie wolą tamtą markę, lecz większość nie wie że i30 i ceed to w zasadzie jedno i to samo.
Wrażenia
2,0
Silnik
w lanosie był lepszy a na pewno nie gorszy choć bardziej paliwożerny ale od czego był gaz, tutaj na papierze jest lepiej niż ok ale rzeczywistość to weryfikuje, o głośnym świergoleniu powyżej 3,5 tyś obrotów nawet nie wspomnę bo każdy już to pewnie słyszał
3,0
Skrzynia biegów
haczy na każdym biegu,trzeba podwójnie wysprzęglać chyba że wrzucamy biegi delikatnie i bardzo precyzyjnie
2,0
Układ jezdny
Twardo, twardo i jeszcze raz twardo, nie na nasze dziurawe drogi. Prześwit producent podaje nie mniejszy niż 15 cm toz to katastrofa jedna wielka, ma na pewno mniej, może się spodobać fanom tuningowanych golfów lub S4 ale nie przeciętnemu użytkownikowi. Trzeba wszędzie uważać i nie podjeżdżać do krawężników. Jedyny plus, że ładnie przejeżdża przez śpiącego policjanta.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynie do tyłu słabo, te trójkąciki wystarczyłoby aby były większe a byłoby b.dobrze. Powiem tak w żadnym nowym aucie poza Aurisem nie ma lepszej widoczności do tyłu, np. w Bravo czy AstrzeIV trzeba cofać tylko na lusterka.
5,0
Ergonomia
nowa astra IV niech się uczy jak zrobić prosty kokpit a nie przełądować go guzikami niczym w kabinie F16
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze się spisuje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to zadecydowało w głównej mierze że się skusiłem na to autko, miejsca więcej niż w audi czy passacie
2,0
Wyciszenie
jak ktoś napisał po przekroczeniu pewnych obrotów (a wtedy auto zaczyna jechać dopiero)- \"głośno jak w walcowni\" prawda w 100%, wystarczy potestować auto poza miastem, bo w mieście jest cichutki jadąc w korku
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
11 litrów w mieście w korkach mnie nie zadowala, czasami zejdę do 8,5. W trasie nie jest ciekawiej jeśli jedziemy do 90 km/h to możemy zejść poniżej 7 l ale im bardziej dodajemy gazu spalanie dochodzi z powrotem do 11 l
4,0
Stosunek jakość/cena
Promocje robią swoje, do tego atrakcyjne kredyty, ekspansywna reklama np. na mudialu, w każdej gazecie, w internecie, nie ma chyba osoby która nie kojarzyłaby auta.
Jednak to zadziałało w druga stronę bo ostatnio Hyundaiowi przewróciło się w główce i sukcesywnie podnosi ceny na auta wraz ze wzrostem sprzedaży!
Jednak za takie pieniądze nie znajdziemy lepiej wyposażonego auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przeciętna, psują się drobiazgi jak np. często przepalające się żarówki H7 ale to chyba norma
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dobra
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW
[l/100km]