Podsumowując bardzo porządne auto z dobrym silnikiem, z dobrym prowadzeniem, z bardzo przestronnym wnętrzem, niestety trochę mało komfortowe i głośne.
Silnik 1.4 niewiele pali a zapewnia takie osiągi jak 1.6 w większości aut konkurencji,
Wykończenie auta jest bardzo porządne, materiały wykończeniowe są na dobrym poziomie (miękkie, przyjemne w dotyku).
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaawansowany technicznie silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i zmiennymi kanałami dolotowymi. Ma wystarczający moment obrotowy żeby nie przekraczając 3000 obr/min jeździć dynamiczniej niż większość w ruchu miejskim.
Powyżej 4 tys obr wyraźny przypływ mocy i tak aż do odcięcia. Niestety wszystko to okupione jest dość dużym i nieprzyjemnym hałasem, szczególnie drażniącym miedzy 3 a 4 tys obr.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje bardzo miękko i precyzyjnie, jedynie wrzucając wsteczny może być mały problem, czasem trzeba próbować dwa razy. Dobre zestopniowanie na warunki miejskie. Biegi wchodzą lekko, lekko też chodzi pedał sprzęgła.
4,0
Układ jezdny
zawieszenie mimo wielowahaczowej tylnej osi dostaje ocenaę 3.5 może 4-, raczej sztywne, pozwala na bardzo pewne pokonywanie zakrętów, ale nie zapewnia zbyt dużego komfortu. Buja nawet na drobnych pofałdowaniach, na większych poprzecznych hałasuje, na dziurach wali, stuka, sprawia wrażenie mało solidnego.
układ kierowniczy bardzo bezpośredni, pozwala na wykonywanie dynamicznych manewrów, brakuje jedynie trochę precyzji w środkowym położeniu, więc w trasie ciągle trzeba korygować obrany kierunek jazdy.
Hamulce można łatwo wyczuć a ich skuteczność zależy wyłącznie od szerokości i jakości opon. Na standardowych 185 jest wystarczająco.
Komfort
4,0
Widoczność
prawie bardzo dobrze, a to dzięki przejrzystemu nadwoziu, dużym lusterkom (szkoda że nie są bardziej asferyczne, bo w niektórych samochodach lusterka są mniejsze a pole widzenia większe)
Do tyłu też nieźle widać.
Światła po mieście wystarczające, w trasie jeszcze nie przetestowane.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, intuicyjna obsługa, nie trzeba odrywać pleców od fotela żeby zmienić nastawienia ogrzewania czy radia. Byłoby doskonale gdyby kierownica i fotel miały większy zakres regulacji. Denerwuje brak regulacji podświetlenia zegarów i radia (chyba dostępne w najbogatszych wersjach)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę szybko się nagrzewa, w deszcz klimatyzacja szybko odparowuje szyby, nie ma na co narzekać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lider w klasie kompaktów. Cztery dorosłe osoby o wzroście powyżej 185cm podróżują w komfortowych warunkach. duża swoboda dla nóg, na wysokości barków i głowy. Brakuje tylko przestrzeni w bagażniku (340l to poniżej średniej w klasie), ale za to jest on ustawny i ma niski próg załadunku.
3,0
Wyciszenie
W zasadzie nie mam zastrzeżeń co do poziomu szumów opływających nadwozie, nie są uciążliwe nawet przy prędkościach autostradowych. Natomiast wyraźnie słychać odgłosy z układu jezdnego, zarówno zawieszenie, silnik, jak i szumy toczenia.
Na trasie słychać szum opon, w mieście głośną pracę zawieszenia. Prawdopodobnie wystarczyłoby zastosować wyciszenie nadkoli, maski i bagażnika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów, powyżej średniej w klasie, natomiast zużycie paliwa zdecydowanie na zadawalającym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę auta klasy B z klimą - 45 tys dostajemy pojemny, bezpieczny (5gwiazdek NCAP) kompakt z niezłym wyposażeniem (6poduszek, klima, MP3/USB, el lusterka i szyby, centralny zamek, komputer)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nowy samochód a już dwie nieplanowane wizyty w serwisie, raz z niekontaktującą lampką w bagażniku i trzeszczącą deską (niestety trzeszczenia nie wyeliminowano bo nie udało się zlokalizować)
druga wizyta to stuki w zawieszeniu (podklejenie osłony amortyzatorów) - efekt naprawy niesatysfakcjonujący, nadal z jednej strony auta stuki są większe..więc chyba coś jest nie tak.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW
[l/100km]