Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

lognith, 15 lat temu
Silnik 1.4 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jak na razie rządzi :) Mógłbym jeszcze dodać wygląd - auto jest naprawdę ładne. Zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Ani nadmiernie awangardowe, ani nadmiernie konserwatywne. Po prostu - w sam raz.
4,0
Całokształt
\"Doskonale\" byłoby przesadą. Ale niewątpliwie jest bardzo dobrze. Samochód bardzo przestronny, bardzo wygodny, bardzo funkcjonalny i doskonale wykonany. Dodajmy ponadprzeciętne wyposażenie w standardzie i ponadprzeciętnie dobre warunki gwarancji. Jedyne co, na obecną chwilę, psuje mi efekt w codziennym użytkowaniu to upierdliwa skrzynia biegów i sprzęgło. Pożyjemy, zobaczymy. W każdym razie relacja jakość/wyposażenie-cena absolutnie bez konkurencji!
Wrażenia
5,0
Silnik
Mogę porównać z samochodami, którymi jeździłem wcześniej i tu Hyundai wypada naprawdę świetnie. Silnik jest cichutki, zadziwiająco elastyczny i zapewnia całkiem przyzwoitą dynamikę. Jedyny drobny minus to bardzo delikatne wibracje na luzie, gdy silnik rozgrzany. Czasem są, czasem nie ma. Zgłoszę na przeglądzie.
3,0
Skrzynia biegów
Tu, póki co, tylko przeciętnie. Wsteczny wchodzi ciężko, czasem dopiero za trzecim razem. Reszta biegów niby OK, dźwignia chodzi leciutko, ale czasem coś zahacza się w okolicach luzu i trzeba porządnie pogmerać, żeby zaczęło działać normalnie. Bywa to wkurzające w jeździe miejskiej. Może się ułoży, zobaczymy. Dodam jeszcze wysokie i dość trudne do wyczucia sprzęgło. Zobaczymy, może da się wyregulować.
4,0
Układ jezdny
Generalnie OK. Samochdów prowadzi się bardzo pewnie, żadnych przechyłów, niekontrolowanych zachowań. Pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność!Zawieszenie jednak jest dość twarde - wbrew temu, co powszechnie się o tym aucie pisze. Osobiście nie zauważyłem specjalnie różnicy z Cee\'dem, który ponoć ma być mniej komfortowy. Żeby być ścisłym - drobne nierówności wytłumia doskonale, jednak te typowe na polskich drogach już czuć dość solidnie. Dodajmy jeszcze, że zawieszenie dość głośne i lubi sobie postukać.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Przód i boki - super. Tylna szyba faktycznie dość mała, ale to tylko kwestia przyzwyczajenia. Po tygodniu zupełnie przestałem na to zwracać uwagę. No i te niesamowite lusterka boczne. Widoczność jak w kinie!
5,0
Ergonomia
Absolutnie żadnych zastrzeżeń. Może do kilku drobiazgów trzeba się przyzwyczaić (np. uruchamianie tylnej wycieraczki). Bardzo ładne i świetnie rozplanowane wskaźniki, konsola środkowa również. Praktyczne schowki i korytka. Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach. A! Jedna rzecz. Chyba trochę nadmiernie skomplikowany system sygnalizacji zapiętych pasów. Dałoby się prościej. Dodajmy takie przyjemne drobiazgi, jak bardzo lekko zamykające się drzwi i klapa bagażnika, foremność kufra (także w przestrzeni, gdzie jest koło zapasowe), doskonałe wykonanie. Jeśli chodzi o spasowanie materiałów i ich jakość - chyba absolutnie poza konkurencją w tym przedziale cenowym. System audio, jak na zestaw montowany w standardzie - rewelacja.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie daję bezpieczną czwórkę - zobaczymy jak będzie zimą. Mam wersję bez klimy. Nadmuch działa OK. Jedyny minus na chwilę obecną - od \"trójki\" trochę głośno pracuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cóż tu dużo pisać - w tej klasie chyba bezkonkurencyjny.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika - bez zarzutu. Gorzej z zawieszeniem, jak już pisałem powyżej. Dodajmy jeszcze nieco zbyt głośne opony.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mi się wypowiadać, bo zrobiłem na razie 1,5 tys. kilometrów. Spalanie, jak na silnik na dotarciu chyba nieźle - zamyka się w przedziale 6 - 6,5 (dużo jazdy po trasie, pedał gazu traktuję raczej delikatnie). Raportu na razie nie wypełniam (proszę się nie sugerować podanymi wartościami) - pojeżdżę więcej i zobaczymy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu chyba nie może być inaczej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie daję neutralną trójkę. Stwierdzone dwie drobne usterki - problem z otwieraniem jednej z szyb z tyłu i problem z odopowietrzaniem wlewu paliwa. Pojedziem do serwisu i zobaczym jak będzie dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cóż, trudno wypowiadać się po tak krótkim czasie. Na razie usterek brak, więc może być tylko 5 :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,8
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback