Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

nelk3@interia.eu, 15 lat temu
Silnik 1.4 109KM 80kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Porównywałem wiele samochodów przed dokonaniem zakupu, i30 wypadł najlepiej pod względem stosunku jakość/cena/wyposażenie/wygląd. Jestem bardzo zadowolony z zakupu, Gdybym miał podjąć jeszcze raz tą decyzję nie wahał bym się ani minuty.( może zastanowił bym się nad dieslem lub mocniejszą benzynką)
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc ok, ale trzeba go wysoko kręcić i staje się głośny. Przy obrotach w zakresie 2 - 4 tyś w miarę cichy.Mógłby mieć inaczej ustawiony moment obrotowy nawet kosztem koni mechanicznych.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie da się przeżyć,trochę haczy 5 lecz redukcji biegu. ciężko wchodzi również wsteczny. Skrzynia to najsłabszy punkt tego samochodu.
5,0
Układ jezdny
Miałem dać 5 z minusem za fabryczne opony które są głośne, szczególnie na porowatym asfalcie. Samochód dobrze trzyma się drogi, daje poczucie bezpieczeństwa nawet podczas szybkiej jazdy. Zawieszenie przez swoje zestrojenie jest komfortowe lecz wystarczająco sztywne.
Komfort
4,0
Widoczność
Świetne duże lusterka. Jak we wszystkich nowych samochodach widoczność przez tylną szybę nie najlepsza.
5,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przełączników i ich obsługa intuicyjna jak w telefonach NOKIA. Ustawienie fotela i kierownicy optymalne. Siedzenie niezwykle wygodne z regulacją lędźwiową. Gdybym mógł dałbym 6 jednak z małym minusem za bardzo chropowate koło kierownicy ( mam zamiar zainwestować w skórzaną )
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic w Hultaju jest świetny. Bardzo szybko schładza wnętrze pojazdu. Opcja auto dobrze zestrojona.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń na 6 zarówno z przodu jak i z tyłu. W salonie przeprowadziłem test siadania za sobą i byłem zdziwiony ponieważ miejsca było tyle samo co w mojej omedze.Wewnątrz samochodu czuję się jak w aucie klasy wyższej.Przymierzałem się również do Fiata Brawo, lecz w tamtym samochodzie nie czułem takiej przestrzeni Bagażnik wystarczającej wielkości, przy porównaniach cyfr trzeba zwrócić uwagę na konkurentów którzy nie posiadają pełnowymiarowego koła zapasowego ( które jest w mojej wersji Hultaja) przez co w liczbach wypadają minimalnie lepiej.
4,0
Wyciszenie
Brakuje wyciszenia komory silnika, szczególnie powyżej 4 tyś. Przy spokojnej jeździe w samochodzie jest cicho. Brak niepokojących dźwięków z układu jezdnego oraz skrzypiących plastików.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdy jeżdżę spokojnie spalanie w mieście mieści się w 7,6 l/100 km ( nawet w korkach) przy jęźszie dynamicznej lekko przekracza 9 l. Na trasie rewelacja bez problemu 6,5 litra ( Krótka trasa z mnóstwem robót drogowych)
5,0
Stosunek jakość/cena
Na szóstkę. Samochód który bardzo wyraźnie przekracza granice swojej klasy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko jak na razie super, lecz na szczegółową ocenę jeszcze za wcześnie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,8
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback