Silnik
: doskonałe jest wyciszenie do 120km/h, moc silnika przy pojemności 1,4, komfort jazdy i duża satysfakcja i przyjemność z jazdy sprawia że chce się nim jeździć gdyby nie te ceny benzyny
5,0
Całokształt
bardzo dobry samochód dla przeciętnej polskiej rodziny w wieku średnim, daje dużo przyjemności z jazdy, poczucia bezpieczeństwa, komfortu i satysfakcję z udanego zakupu,
Wrażenia
4,0
Silnik
Uważam że jest bardzo dobrze aczkolwiek nie doskonale. Ocena dobra jest jednak za mała ale 4,5 nie występuje w tej ocenie. Powodem gorszej oceny jest brak 6-go biegu lub złe wyciszenie powyżej 3,5 tyś obrotów co znaczy powyżej 120km/h. W porównaniu do innych VW Golf, Ford Focus, Opel AstraIII, wypada bardzo dobrze a nawet wydaje się być lepszy. Decydujące jest to że model jest nowy i prezentuje najnowsze rozwiązania. Silnik 1,4 16V DOHC ma moc 109 KM. Przyśpieszenie bardzo dobre na każdym biegu. Za dużo chce się oczekiwać od tego samochodu a nawet oczekuję się komfortu jazdy jak w samochodach klasy D,
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko bardzo dobrze, operowanie dźwignią zmiany biegów zupełnie jak joystikiem komputerowym, biegi same wchodzą, ciężej włącza się bieg 1-wszy i wsteczny, przy zmianie biegów silnik pozostaje na podwyższonych obrotach co jest pewnym minusem,
5,0
Układ jezdny
jedzie się jak fordem focusem stabilnie i pewnie, samochód łatwo skręca i dobrze reaguje na operowanie kierownicą, trochę jeździ się jak gokartem gdyż samochód jest nisko zawieszony,
Komfort
4,0
Widoczność
nie tak dobrze jak w samochodach rodzinnych, vanach czy SUV-ach ale wystarczająco dobra widoczność, najgorsza do tyłu ale rekompensują to bardzo duże lusterka zewnętrzne,
5,0
Ergonomia
ergonomia bez zarzutów,
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez problemów, przednia szyba na dole przy pogodzie deszczowej zachodzi parą, trzeba włączać klimę, innych problemów nie zauważyłem,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
najlepsza w klasie, wybierałem długo i nie spotkałem samochodu w tej klasie z tak dużą przestrzenią wnętrza, dorównuje może tylko Nissan Tida ale przegrywa swoim wyglądem zewnętrznym przypominającym samochodzik zabawkę,
4,0
Wyciszenie
jak wspomniałem do 120 km/h i poniżej 3,5 tyś obr. doskonałe. Wydaje się że jedziemy samochodem o klasę wyżej. Samochód płynie jeżeli jest dobra nawierzchnia. Rodzina zasypia. Niestety powyżej tych parametrów zaczyna stopniowo buczeć co trochę przeszkadza przy dłuższych trasach. Rozwiązanie to jechać do 120 km/h i tylko zwiększać prędkość i obroty przy wyprzedzaniu. Konstruktorom samochodu polecam zastosować 6 bieg bądź wyciszyć buczenie. Dziwne bo powyżej 140 buczenie przechodzi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa trzyma poziom konkurentów, ceny napraw i przeglądów mniejsze,
4,0
Stosunek jakość/cena
ceny w Polsce ogólnie uważam za skandaliczne bo słyszałem że na Węgrzech są mniejsze o 20%. Również akcyza państwowa to skandal. Rząd musi znieść niektóre podatki które sprawiają że taki samochód jest droższy niż za granicą u naszych braci jak również ceny benzyny są zawyżone.
Przykładem może być USA. Cena tego samochodu w USA to około 40 tyś zł. Za benzynę płacimy 2 zł za litr.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie ma na razie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie ma na razie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW
[l/100km]