Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback Facelifting

Filek, 10 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo niskie spalanie, przy rozsądnej dynamice
5,0
Całokształt
Mając bardzo dobre doświadczenia z marką Hyundai postanowiliśmy dać kolejną szansę i kolejnym samochodem w rodzinie został model i 30 który stanowił następcę starego accenta. Samochód posiadamy od nowości. Dużą zaletą jest pięcioletnia gwarancja udzielana przez producenta. Po przebiegu 20 000km nasze oczekiwania co do samochodu spełniły się - jest niezawodny, oszczędny i tani w eksploatacji. Ceny częsci są bardzo zadawalające, niektóre czynności można wykonać w domu np. wymiana filtra oleju polega na wymianie wkładu - koszt orginalnego 28zł Samochód jest całkiem komfortowy na tą klasę pojazdu chociaż mogłoby być lepsze wyciszenie wnętrza. W relacji cena/jakość wydaje mi się ,że stanowi jedną z najlepszych ofert na rynku. Samochody tej marki są świeże, niezajeżdżone w porównaniu do konkurencyjnych popularnych modeli np VW golf. Silnik pomimo stosunkowo nowej technologii common rail nie posiada skomplikowanego osprzętu -turbina bez zmiennej geometrii łopatek - nie zapiecze się oraz ewentualny koszt wymiany jest bardzo niski -nie jestem pewien ale również chyba nie ma dwumasowego koła zamachowego. Samochód wygląda bardzo ładnie, wyróżnia się na drodze, jego stylistyka jest zgoła inna od nieskończonej ilości niemieckich samochodów na polskich drogach. Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony z samochodu i liczę na bezproblemową eksploatację.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o pojemności 1.6 crdi, moc 90km. Cechą tego motoru jest zastosowanie turbiny o niezmiennej geometrii łopatek co ma 2 następstwa: -duża turbodziura - silnik ten jest ospały do osiągnięcia maksymalnego monetu obrotowego czyli przedział 1900-2600. -niska cena ewentualnej wymiany bądź naprawy turbiny. Silnik ma dobry moment obrotowy w zakresie swoich użytecznych obrotów. Praktyka wskazuje na to, że niezależnie od biegu nabardziej opłaca się jechać w granicach 1900-2000rpm. Przykładem będzie jazda na 4 biegu- komputer proponuje wrzucenie 4 biegu przy prędkości około 50km/h , oborty wtedy wynoszą jakieś 1500 może mniej, chwilowe spalanie 5-6l. W momencie gdy przyśpieszymy do 65-70km/h i osiągniemy 1900-2000rpm spalanie maleje do 2,5l chwilowe. Podobnie jest przy wyższych biegach. Silnik jest tak skonstruowany aby miał niezaduży zakres użytecznych obrotów jednak trzymanie się ich powoduje naprawdę niskie spalanie. Moc pozwala na normalną jazdę, nie jest wyścigówką ani zawalidrogą. W momencie obciążenia 5 osobami na pokładzie dają znać obniżone osiągi.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest w tym modelu 6 stopniowa. Zestopniowanie wg mnie jest bardzo dobre, martwa prędkość występuje tylko w granicach 50km/h, wtedy komputer proponuje wrzucenie 4 jednak prędkość obrotowa silnika jest wtedy za mała , a zbyt duża na wrzucenie 3 biegu. Zestopniowanie pozwala na jazdę 4- 60-70km/h 5- 70-85 km/h 6- 90 km/h < Dość niska prędkość biegu bezpośredniego pozwala korzystać z niego praktycznie w każdych warunkach. Zaznaczam to ,ponieważ niektóre samochody pozwalają na jazdę na 6 biegu dopiero od 110-120 co czyni mało przydatne na polskich drogach.
5,0
Układ jezdny
Samochód jest praktycznie nowy, także o jakichkolwiek wadach zawiesznia wynikających ze zużycia mowy jeszcze nie ma. Zawieszenie jest raczej prostej konstrukcji. Stabilność pojazdu jest wysoka do prędkości maksymalnych, dobrze działa wspomaganie kierownicy. Pewnie część osób nie będzie wierzyć ,ale w porównaniu do 3letniej audi a3 z przebiegiem 130 000km hyundai wypadł lepiej wg mnie, miałem okazję porównać. Wadą jest niska skrętność samochodu ,wymaga wyczucia np przy parkowaniu tyłem. Daję 4,5 , 0,5 pkt mniej ze względu na promień zawracania
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj daję 4. Mała tylna szyba daje znać o sobie przy wszelkich manewrach. Jest mała i nic na to się nie poradzi. Duży plus należy się za naprawdę bardzo dobre lusterka boczne. Są bardzo dużej powierzchni i zdają dobrą relację na temat tego co dzieje się za nami.
5,0
Ergonomia
W tej kwestii nie ma za dużo do napisania. Samochód nie jest wyposażony w gadżety ,do których jest potrzebna obsługa. Przyciski są dobrej jakości ,kierownica wielofunkcyjna. Przeszkadza brak regulacji podświetlenia zegarów, ale to chyba mam taki dziwny egzemplarz :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj mogłoby być lepiej. Samochód posiada manualną klimatyzację. W przypadku gdy pogoda sprzyja zaparowaniu szyb, nawiew musi chodzić conajmniej na 2 biegu z klimatyzacją, żeby się uporać z zaparowaniem. Zimą wnętrze się nagrzewa raczej wolno, sytuację ratują podgrzewane fotele. Latem klimatyzacja daje radę, chociaż mogłoby być lepiej, dość szybko trzeba ją podkręcać w przypadku upałów 30stopni wzwyż .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj uważam ,że na klasę kompaktową jest bardzo dobrze. Samochód jest naprawdę szeroki co przekłada się na przestrzeń z tyłu. Absolutnie tu nie ma mowy o wygodnej podróży z tyłu 3 panów bez karku , ale 3 osoby delikatnej posturze może się nawet nie będą stykać. Miejsca na nogi ilość normalna nie dużo nie mało, chociaż z tyłu chyba jeszcze nie jechałem :)
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie to nie najlepszy punkt tego samochodu. Nie są to wartości typowe dla żuka czy stara, jednak raczej odstaje od konkurencji. Podczas jazdy słychać ,że jedziemy dieslem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność to drugie imię tego samochodu. Spalanie średnie w cyklu mieszanym to 4,4l ON. Jeżdząc stosuje się do zasad ecodrivingu- czyli dynamiczne przyśpieszanie, hamowanie biegami, optymalna prędkość obrotowa silnika , o której wcześniej wspominałem. Warto wspomnieć ,że czynnikiem sprzyjającym oszczędnej jeździe jest to ,że samochód się bardzo długo toczy po zdjęciu nogi z pedału gazu- z prędkości 90km/h na 6 powoli redukując biegi przejedziemy za darmo oszczędzając przy tym jeszcze hamulce ponad 1km. W trasie samochód spala jeszcze mniej , załadowany przy prędkości do 120km/h to około 4,2. Teoretycznie przy 90km/h stałej komputer wskazuje na spalanie w granicach 2,5-3,5l
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód pod tym względem moim zdaniem stanowi najlepszą ofertę na rynku. Wyposażenie jest raczej klasyczne dla kompaktu, bez gadżetów. Porównywalny VW golf z tym samym silnikiem i wyposażeniem jest droższy o około 10-15tys zł nie uwzględniając promocji. Dostajemy za to samochód naprawde oszczędny, o ciekawym wyglądzie i niskich kosztach utrzymania. Bardzo polecam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting