Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback Facelifting

pavlo_, 13 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Dobre hamulce.
3,0
Całokształt
Naprawdę zwyczajny samochód dla niewymagającego odbiorcy. Rozwiązaniami niezbyt nowoczesny ale przez to tańszy od konkurencji choć w mojej opinii za mało tańszy. Silnik diesla o mocy 90KM polecam do spokojnej jazdy nastawionej na oszczędzanie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik na zimno nieco głośny jak to diesel ale po rozgrzaniu przyjemna kultura pracy. Niestety główną wadą są jednak kiepskie osiągi jak na diesla - elastyczność jest niewystarczająca. Focus z silnikiem o tej samej pojemności i mocy zbierał się dużo lepiej z niskich obrotów. Spalanie też nierewelacyjne a prędkość maksymalna za niska.
3,0
Skrzynia biegów
Byłaby ocena 4 bo skrzynia dość przyjemna i 6-biegowa (przydatne na autostradzie) ale niestety po przebiegu 25 tys km już zdarza się jej zazgrzytać i zahaczyć na 2 biegu.
3,0
Układ jezdny
Samochód nie prowadzi się rewelacyjnie .. a już na pewno nieadekwatnie do ceny jaką należy za niego zapłacić. Prowadzenie jest bezpieczne ale zachowanie na drodze przypomina raczej średniej klasy kompakt z lat 90-tych niż nowoczesny samochód z XXI wieku. Astra II w zakrętach lepiej się prowadzi a powstała dekadę wcześniej niż i30. Plus za dobre hamulce.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka boczne, nie za szerokie słupki .. Dla mnie widoczność bardzo dobra. Parkowanie tyłem również nie stanowiło jakiegoś problemu nawet mimo braku czujników cofania.
3,0
Ergonomia
Ergonomia poprawna ale tu znowu uwaga - nie na obecne standardy. Główne grzechy to niewystarczający zakres regulacji siedzenia kierowcy dla wysokich osób (mam 190cm) przez co nogi pozostają nieco zgięte. Plus za dwupłaszczyznową regulacje kierownicy. Minus za idiotyczne sterowania funkcjami komputera pokładowego z deski rozdzielczej - sam komputer poza tym ma dość ubogie funkcje. Jakość tapicerki standardowej bardzo przeciętna. Nie wszystkie przełączniki podświetlone!! Samo podświetlenie bardzo ładne i efektowne na biało-niebiesko. Podsumowując - sporo uchybień ergonomicznych. Siedzenia na dłuższe trasy niewygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel, długo się nagrzewa. Ale jak już się nagrzeje to daje z pieca bardzo dobrze!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość szeroko wewnątrz ale nie daje się wystarczająco odsunąć fotela kierowcy przez co wysokie osoby mogą odczuwać dyskomfort. Dla osób niższych niż 190cm podejrzewam że nie będzie się do czego przyczepić jeśli chodzi o przestrzeń. Bagażnik przeciętny.
3,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie powyżej 100km/h. Jazda na autostradzie wiąże się jednak z podwyższonym poziomem hałasu ale jeszcze nie jest to mocno męczące. Wszystko zależy od tego jak kto jest wrażliwy na hałas. Mimo tego, ja bym mógł żyć z takim wyciszeniem ALE - nie za te pieniądze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na diesla naprawdę przeciętne. To znaczy nie jest źle, bo przy autostradowych przelotach z predkościami około 140km/h zużycie paliwa wyniosło około 6 litrów. Ale zmieszczenie się w deklaracjach producenta narpawdę wymaga sporo samozaparcia i nie przekraczania 90km/h. Na trasie bez-autostradowej i prędkośi do 110km/h tylko z kierowcą zużycie paliwa wyniosło jakies 5l/100. Niezły wynik ale są silniki które potrafią mniej spalić. Minus za spore rozbieżności między rzeczywistością a danymi producenta.
2,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem z tym silnikiem samochód jest przepłacony (jak większość zresztą samochodów) mimo, że jest tańszy od konkurencji. Cena powinna być jakieś 15-20 tys niższa wtedy można brać w ciemno. Do tego dochodzi jeszcze spory spadek wartości ...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza tym, że skrzynia woła chyba o pomoc ??
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza tym, że skrzynia woła chyba o pomoc ??

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting