Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback Facelifting
provayder,
13 lat temu
Silnik 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
: o dziwo podłączona do gniazdka nawigacja nie zakłóca CB
5,0
Całokształt
Decyzja o zakupie auta zapadła w zasadzie po pierwszej wizycie w salonie. Jazda próbna utwierdziła mnie tylko, że wybór i30 jest słuszny. Być może okazałem się słabym negocjatorem, ale to był mój pierwszy zakup nowego auta. Tak czy inaczej za w miarę rozsądne pieniądze dostałem auto bogato wyposażone, z pełną elektryką, klimatyzacją i gwarancją wraz z assistance na 5 lat. Do tego mocny 126KM silnik, który daje już jako taką frajdę z jazdy. Bezpieczeństwo na poziomie 5 gwiazdek w EuroNCAP to też duży plus tego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 126KM pozwala cieszyć się jazdą. Przyspieszenia są dobre w zakresie niskich obrotów, ale jak chce się trochę zakosztować sportowej jazdy to trzeba kręcić powyżej 4tys. Niestety na chwilę obecną w ofercie Hyundaia brakuje wersji turbobenzyna
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje pewnie, biegi wchodzą bez haczenia się, przełożenia są dobrze zestrojone. Jedyny minus to brak 6-tego biegu. Skrzynia 6MT oferowana jest w autach z rocznika 2011.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bez zarzutu, gładko pokonuje nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest super. Do tyłu niestety mocno ograniczona - mała szyba, zagłówki. Trochę rekompensują to duże lusterka zewnętrzne.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki dostępne w zasięgu ręki, choć sterowanie światłami wymaga pewnej wprawy i wyzbycie się przyzwyczajeń z poprzedniego auta. Zestaw wskaźników czytelny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa, dobrze działa funkcja odszraniania przedniej szyby. Automatyczna klimatyzacja sprawuje się super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróż w 4 a nawet w 5 osób jest bardzo komfortowa. O ile z przodu kierowca i pasażer mają zapewniony spory komfort to w i30 również z tyłu pasażerowie mają bardzo dużo miejsca i mogą cieszyć się dużym komfortem.
3,0
Wyciszenie
Jedyna bolączka tego auta. Wyciszenie jest bardzo przeciętne. Nadkola są częściowe, co sprawia, że każdy kamyczek wyrzucony z pod kół jest słyszalny. Również wyciszenie komory silnika jest dość przeciętne. Do 3tys. obrotów silnik jest ledwie słyszalny, powyżej zaczyna się robić głośno w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu 2,1kkm średnie spalanie wynosi 10,8l/100km (wg komputera), przy czym 90% jazdy to miasto na stosunkowo krótkich odcinkach. Spodziewałem się mimo wszystko mniejszego zużycia. Co do kosztów napraw/przeglądów się nie wypowiadam, bo na razie żadnych nie poniosłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest super. Otrzymujemy dobrze wyposażone auto za cenę mniejszą niż podstawowe wersje innych marek. Jakość użytych materiałów nie odbiega znacząco od innych marek klasy średniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną wszystko działa bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną wszystko działa bez zarzutu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
[l/100km]