Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback Facelifting
Kapitan Jacek,
5 lat temu
Silnik 1.4 DOHC 109KM 80kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
150 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Tanie utrzymanie, spora ilość miejsa jak na te gabaryty auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Głośne i twarde
Silnik
: Jest słaby, nieprzyjemnie się nim jeździ, dużo pali jak na to co oferuje
3,0
Całokształt
Generalnie samochód dla osób mało wymagających. Tanie koszty utrzymania, ładny wygląd wewnętrzny i zewnętrzny oraz sporo miejsca w środku to główne plusy.
Wrażenia
2,0
Silnik
Plus taki, że prosty w budowie. Ale jest to na prawdę bardzo słaby, głośny i paliwożerny silnik. Nie polecam nikomu, chyba, że ktoś chce się męczyć.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze pracuje lewarek, ale odejmuję gwiazdkę za brak 6 biegu. W trasie tragedia.
3,0
Układ jezdny
Samochód według mnie niezbyt nadaje się na większość polskich dróg. Twardo zestrojone zawieszenie wydające mnóstwo stuków i puków. Na zakrętach trzyma się całkiem nieźle, tył nie lata na torach i studzienkach. Samochód stabilny na śliskiej nawierzchni. Bardzo przyjemne wspomaganie kierownicy. Poza tym auto dobrze hamuje.
3,0
Karoseria
Słaby lakier i korozja na tylnej klapie.
Komfort
4,0
Widoczność
Świetne lusterka, łatwo wyczuć przód i tył. Trochę grube słupki C ale mi to nigdy nie przeszkadzało.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutów, wszystko na swoim miejscu. Jest miejsce żeby odłożyć telefon, klucze itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, klima dosyć sprawnie działa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę wielkość samochodu to jest w miarę ok. 4 osoby spokojnie pojadą na dłuższy wypad.
2,0
Wyciszenie
Nie da się słuchać wycia silnika na dłuższą metę, a przy bardziej dynamicznej jeździe po mieście albo podczas dłuższej podróży z wyższymi prędkościami się tego nie uniknie. Poza tym bardzo głośne zawieszenie i słychać dobrze każdy kamyczek obijający się o karoserię.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, ale spalanie zdecydowanie za duże jak na to, co ten silnik oferuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli ktoś wybiera diesla i jakąś fajniejszą wersję wyposażenia to będzie dobry zakup.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stosunkowo często przepalają się żarówki, czasem coś we wnętrzu odpadnie, poza tym bez niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 109KM 80kW
[l/100km]