Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback Facelifting

filip_i30, 11 lat temu
Silnik 1.4 DOHC 109KM 80kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość wykonania, przytulność wnętrza, pewność prowadzenia. Lubię nim jeździć w długie trasy, nie męczę się tak jak w poprzednich autach.
5,0
Całokształt
Kupiłbym jeszcze raz Hyundaia, ale tym razem coś większego bo i30 tylko mnie zachęcił do tej marki :) Auto niezawodne, wykonane solidnie, ładne oraz za rozsądna cenę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieco moze przerazic jego odglos gdy sie pierwszy raz przekroczy 100km/h pozniej zalezy jak kto lubi dla mnie to ulubiony dzwiek :) 140km/h to dla niego nie problem wyprzedzanie nie stanowi problemu nawet z pelnym bagaznikiem i bakiem. Czuję się w nim bezpiecznie nawet przy większych prędkościach.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj byłoby idealnie, gdyby... No właśnie wszystkie biegi same wskakują z wyjątkiem 2 :) Przejścia z 1 na 2 trzeba się nauczyć i pamiętać, że nie jest to sportowe auto. Jedynkę zmienia się od razu jest bardzo krótka, nie wolno trzymać jej za długo i wprowadzać auta na wyższe obroty bo próba wrzucenia z 1 na 2 może skończyć się zgrzytnięciem :D ale jak się ją wyczuje można dynamicznie ruszać bez zgrzytania :P przykre, że pamiętam kiedy kupowałem to auto Hyundai chwalił się, że to jest własnie element z którego są najbardziej dumni w nowej wersji ;) chyba nie wyszło do końca.
5,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie jak w azjatyckich autach. Plus prowadzenie na równej nawierzchni. Nasze drogi dostarczają mniej przyjemnych doświadczeń. Gdy wpadnie się w jakąś dziurę huk jest spory, ale zawieszenie znosi nasze drogi dzielnie. Koledze w Fiacie po dziurze za każdym razem kierownica się przekrzywiała (nie była już prosta) z powodu słabej jakości materiałów konstrukcyjnych, w Hyundaiu nam to nie grozi :)
Komfort
4,0
Widoczność
mam 165cm wzrostu i bez regulacji przedniego fotela widzę wszystko jak należy... nie ma co narzekać.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno, a nawet więcej niż bym chiał.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie widzę wad. Szybko się nagrzewa zimą, a latem ręczna klima daje ulgę w wysokich temperaturach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca, jedyne na co narzekają starsi pasażerowie, że o ile łatwo im się wchodzi z tyłu i mają mnóstwo miejsca to wyjście stanowi już problem gdyż siedzą głęboko i gdy chcą wyjść muszą niestety szeroko otwierać drzwi - na parkingach wolę sam im je przytrzymać bo łatwo o przypadkowe uszkodzenie o sąsiednie auta.
3,0
Wyciszenie
Szału nie ma :) ale z jednej strony słychać co się dzieje. Przy 170km/h słychać szum, ale auto zachowuje się stabilnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiście są auta, które mniej palą. W trasie przy dynamicznej jeździe na dystansie 450km który kilka razy w roku pokonuję spalanie mam rzędu 5l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Inni producenci mogą się tylko od Hyundaia uczyć w tym segmencie :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na auto zawsze mogę liczyć. Przez 2 lata niczym mnie nie zawiodło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
7,4
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting