Silnik
: Spalanie przy oszczędnej jeździe na poziomie 3,7 l/ 100, tyle to hybrydy palą.
4,0
Całokształt
Jest to mój pierwszy samochód ( wcześniej od Ojca pożyczałem cysternę północy - czytaj Passat B5 FL 4M), i bardzo miło mnie zaskoczył. Dokładnie dzisiaj mija rok od jego zakupu i szczerze powiem, że chyba jak będę zmieniał samochód, to tylko na nowszy model. Ma swoje wady ale są one do zaakceptowania. Szkoda że nie ma możliwości wstawienia oceny 4,5, bo na tyle bym go ocenił. Wielkim plusem tego samochodu jest silnik, 4,7 l/ km średnie spalanie z całego okresy ( od momentu zakupu przejechałem nim 40 tys km). W tym momencie wymieniłem 1 wahacz geometrii położenia koła, tarcze, szczęki i klocki na tylnej osi ( nie wymieniane od nowości), czyszczenie klimatyzacji oraz 3 razy wymiana filtrów paliwa oleju powietrza. Koszty "dodatkowe" z tego tytułu wyniosły 2500 zł. Żeby to lepiej z obrazować, koszt 1 km wyniósł mnie 30 gr ( paliwo, amortyzacja, eksploatacja, ubezpieczenie). ale żeby nie było za słodko samochód ma kilka wad. Pierwsza. W chłodniejsze dni trochę trzeszczą plastiki ale jak się rozgrzeje jest spoko. Climatronik- mógłby być lepiej wyregulowany - wada fabryczna. Trzecia. Przyspieszenie. Na światłach( w trasie co innego, 3 i 4 bieg bardzo dobrze się spisują i czuć w miarę przyspieszenie ) z tą mocą można jedynie konkurować co najwyżej z nauką jazdy bo cała reszta jest poza zasięgiem. DPF - mój samochód jest wyposażony w to urządzenie, a przy tym przebiegu jest bardzo prawdopodobne że zaraz będę musiał go wymienić. Podsumowując. Ani przez chwile nie oszczędzałem na serwisie ( producent zaleca wymianę filtrów i oleju itp, co 30 tyś km, ja robię co 15-20 tyś), paliwo leje jedynie na autoryzowanych stacjach lotos i orlen ( dynamic i verva ), no i na razie nie narzekam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nic dodać, nic ujać . Oszczędna niezawodna jednostka na łańcuszku, bez dwu masy itp. Przy przyspieszaniu od 80 km/ h mozna słyszeć taki charakterystyczny dźwięk ale dowiadywałem się w serwisie i tym charakteryzuje się jednostka. Dźwięk ustaje zaraz po osiągnięciu prędkości.
4,0
Skrzynia biegów
W mieście może przeszkadzać "haczykowata" praca skrzyni, ale w trasie nie odczuwa się manewrując między biegami 4 i 5 .
5,0
Układ jezdny
w/g mnie sztywniejszy i lepszy układ niż w samochodach z grupy VW tej samej klasy ( OCTAVIA, GOLF, BORA/JETTA )
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała. Lusterka duże przejrzyste
4,0
Ergonomia
Jak na swój wiek i klasę oceniam na 4,5
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie samo w sobie jest ok ale brak płynności działania przy ustawianiu temperatury. Czasami potrafi klimatyzacja bardziej chłodzić przy ustawieniu temp 25 st C niż przy 21 st C. Ale znalazłem na to sposób. Skręcenie do minimalnej temperatury i ponowne ustawienie na żądaną, pomaga.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
VW SKODY I SEATY się chowają. 4 dorosłe osoby wypad w góry na 7 dni, wszystkie bagaże zmieściły się do bagażnika, a każdy podróżował komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepsze, a szczególnie przy przyspieszaniu. Przy prędkości 150-160 KM/H naprawdę można normalnie usnąć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tak jak wyliczyłem, 30 gr za kilometr. Dodam tylko że koszt ubezpieczenia (AC I OC) wynosi 2200 zł. Czyli bez ubezpieczenia, koszt za kilometr w ciągu roku wyniósł mnie około 25 gr
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1 Wahacz, hamulce tylnia oś - tylko to wymieniłem po przejechaniu 40 tys km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. I niech tak dalej trzyma.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 90KM 66kW
[l/100km]