Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I CW

Marian, 8 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Hyundai i30 I CW 1.6 CRDi 90KM 66kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Proste w obsłusze i serwisowaniu,nie wymaga odwiedzania warsztatów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wyciszenie,chyba rozbiorę tapicerke i sam to zrobią skoro projektanci nie potrafili..
4,0
Całokształt
Polecam każdemu kto potrzebuje prostego,bezawaryjnego auta które nie wyrywa rąk z kierownicy po wciśnieciu gazu,które mało pali,mało kosztuje,nie wyróżnia się na drodze i pomieści 5 osób z bagażem. Idealne do podróżowania do 130km/h,a przy 90-110 aż miło,po prostu płynie. Polecam szczególnie głuchym, którzy nie usłyszą tego szumu wiatru,stuku zawieszenia i śpiewu opon, wtedy uznają to auto za idealne..Bierzcie wersję z silnikiem 115km,do dziś serce boli że dziadowałem 3tyś zł na mocniejszą wersję..ehh
Wrażenia
4,0
Silnik
Największa zaleta to niskie spalanie. Na trasach jednopasmowych,do 90-100km/h spala równe 4 litry. Na autostradzie jadąc 120-130 spalanie waha się między 4.8-5.5 litra. Powyżej pali 6,ale nie udało mi się przekroczyć 7. Osiągi bardzo przeciętne, max 175km/h. Wyprzedzać da się bez problemów, ale lepiej nie ryzykować ponieważ między 2000-4000obr auto przyspiesza cały czas tak samo. Silnik słychać,szczególnie po dodaniu gazu na niższych obrotach do 2000 aż załączy turbina mamy do czynienia z mocnym klekotaniem, do tego wibracje spowodowane brakiem dwumasowego koła.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi mają krótki skok,wchodzą dobrze poza wstecznym i dwójką,które potrafią czasem przyhaczyć. Zdecydowanie lepiej niż u konkurencji. Szósty bieg to są jakieś jaja,no po co ktoś robi szóstkę która zmniejsza obroty z piątki o 300obr ... jadąc 120 ma się 2400 obrotów . Powinno być minimum te 2100.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre wielowahaczowe zawieszenie,trzyma się drogi, nie przechyla,a przy tym w miarę komfortowe. Minus za troszkę gumowaty układ kierowniczy. Kierownica chodzi ciężej niż w Oplu ale lżej niż u VW. Słychać zawieszenie tylne na nierównościach poprzecznych.
Komfort
4,0
Widoczność
Świetne lusterka,do tyłu również dobrze,trochę gorzej z przodu z lewym słupkiem,czasem trzeba się wychylić na ostrych zakrętach w lewo.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie trzeba,od razu wiadomo co do czego. Wsiadając do Opla trzeba się zastanowić co wcisnąć. Tutaj wystarczy spojrzeć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze i chłodzi dobrze ale dopiero w trybie manualnym. Mam automatyczną klimatyzację i tryb "auto" żyje swoim życiem. Na zewnątrz 22 stopnie, w środku ustawiam 22, a on daje max nawiew i nie zamierza przestać nawet po kilkunastu minutach. Do dziś zastanawiam sie czy to nie przez umiejscowienie czujnika temperatury wewnętrznej pod szybą,na którego ciągle grzeje słońce więc pewnie myśli że w środku mamy 60 stopni...Na ręcznym ustawieniu wszystko śmiga,klima po 7 latach działa jak nowa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca,z tyłu nawet przy odsuniętych fotelach przednich max w tył sporo miejsca na nogi. Mając 180cm wzrostu czuję się z tyłu jak dziecko przez te ilość miejsca.
2,0
Wyciszenie
I tutaj mamy największą wadę tego samochodu. Do 120km/h jedzie się dobrze,przyjemnie. Potem zaczyna się popis greckich bogów wiatru...Szum z przodu jest jeszcze akceptowalny,wiadomo,relingi,kombi,klasa kompakt,wybaczam..Ale z tyłu to już huragan. Czasami wstyd mi zabierać pasażerów bo mają problem ze sobą porozmawiać na tylnych fotelach. Wszystko dopełnia (tak przypuszczam) goła blacha podłogi i nadkoli. Na betonówce przekroczenie 100km/h powoduje śpiew opon połączony z chórkiem zawieszenia i feat. nawierzchni. Na szczęście muzykę można puścić tak głośno że strach o szyby.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali,nie psuje się,koreańskie części kosztują psie(hehe) pieniądze. Za komplet klocków z Korei dałem 100zł przód i tył. Tarcze 100zł sztuka. Chociaż oryginalne tarcze mocne, po 100tyś km wymagały jedynie przetoczenia,zużycie 30%, prawie urwały nóż tokarzowi .
4,0
Stosunek jakość/cena
I tu auto zyskuje. Nowy diesel,ESP klima full opcja dla kompaktu (jedynie brak tempomatu boli) do tego kombi za 60tyś. Nosz kurde poszedłem wtedy do Skody,a oni za taką Octavię chcą 86tyś jeszcze wtedy z 1.9tdi na pompowtryskach. O Astrze IV za ponad 90 i Focusie nawet nie wspomnę. Za tyle różnicy to ja jeszcze paliwa nie przejeździłem, a przepaści na taką kwotę w jakości nie ma. Fakt,jest gorzej wykonany,ale na 5tyś nie 30!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sól zeżarła kostkę łączącą przewody otwierania bagażnika w klapie,przez co sama się otwierała w czasie jazdy. Zrobiłem sam,koszt 0zł,czas pracy 15min. Żarówki zaczęły się przepalać co kilka tyś kilometrów. Założyłem LED-y,od 3 lat nie zmieniałem żarówek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zrobione ponad 100tyś i jedno słowo. BRAK! Na przeglądy nie jeździłem bo szkoda kasy i dobrze zrobiłem,przez 5 lat zaoszczędzone 5000zł. Wszystko wymieniłem sobie sam,proste auto w obsłudze.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 73

Hyundai i30 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 I CW