Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I CW

xavius8, 11 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 47 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Hyundai i30 I CW 1.6 CRDi 90KM 66kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów - zgrzyty
Inne : HMP w przypadku prawdziwych problemów unika odpowiedzialności
1,0
Całokształt
Gdyby nie problem ze skrzynią biegów, oceniłbym samochód na "dobrze". Jeździłem wieloma samochodami, w tym innymi i30 z takim silnikiem i nie trafiłem na taki problem ze skrzynią biegów. Do tego dochodzi reakcja Hyundai Motor Poland na problem w samochodzie. Po wielu bojach udało się udowodnić usterkę i przeprowadzono wymianę skrzyni. Gdy problem zaczął występować ponownie, to już HMP zapomniał o uprzejmości i swoich zobowiązaniach. Uparcie twierdził, że problem nie występuje mimo potwierdzenia problemu w dwóch ASO Hyundai. Bardzo żałuję, że nie została wtedy zrobiona ekspertyza rzeczoznawcy. HMP zaproponował ekspertyzę dopiero po wymianie skrzyni, gdy usterka zdarza się sporadycznie. Na początku aby potwierdzić usterkę przyjeżdżałem do serwisu nawet kilka razy w miesiącu i zajęło to kilka miesięcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik całkiem niezły jeśli chodzi o spalanie, ale gorzej jest z elastycznością i głośnością.
1,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu skrzynia to porażka. Od nowości są problemy ze zgrzytaniem dwójki przy przełączeniach z jedynki. Początkowo sporadyczne z czasem częstsze i coraz głośniejsze (jak w starym zdezelowanym ciągniku). Skrzynia naprawiana (jeden raz), wymieniana na nową (dwa razy). Obecnie tuż po wymianie zgrzyty znów występują sporadycznie. Hyundai Motor Poland po prostu sprawę olewa. Proponują ekspertyzę rzeczoznawcy tuż po wymianie skrzyni na nową dobrze wiedząc, że wykrycie usterki w takim momencie jest bardzo trudne. Po wizytach w dwóch różnych serwisach Hyundai i wystąpieniu usterki dokonano wymiany skrzyni na nową, a od pracownika HMP otrzymuję informację, że skrzynię wymieniono z uprzejmości "mimo iż z technicznego i stricte gwarancyjnego punktu widzenia nie było ku temu żadnych wskazań". Do tego dochodzi kwestia podejścia do klienta i do problemu, którego się po prostu wypierają. Po jeździe przeprowadzonej przez pracownika HMP dostaję taką informację: "Zapewniam Pana że kierując tym pojazdem z tą skrzynią nigdy mi nie „zgrzytnie”, jestem też w stanie „zazgrzytać” każdą inną skrzynią, jak wspomniałem uprzednio, kwestia techniki".
4,0
Układ jezdny
Dobry, chociaż niezbyt precyzyjny. Źle dobrany jest opór na kierownicy w zależności od prędkości z jaką samochód się porusza.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód i boki dobra, jednak do tłu dość słaba, szczególnie dla niskich osób.
4,0
Ergonomia
Dobrze rozmieszczone guziki i funkcje. Obsługa intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rozgrzewa się dość wolno, ale wentylacja jest całkiem niezła. Rzadko się zdarza konieczność włączenia klimy żeby okna nie parowały.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie przestrzeni zarówno dla kierowcy jak i pasażerów jest bardzo dużo. Szczególnie pasażerowie z tyłu nie mogą narzekać na brak miejsca na nogi. Trochę gorzej jest z miejscem gdy z tyłu są trzy dorosłe osoby.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie słabe. Silnik słychać jak by nie posiadał żadnego wyciszenia, do tego bardzo głośno pracuje zawieszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na bardzo dobrym poziomie, szczególnie w trasie (udało mi się zejść na całym zbiorniku do 4.0). Przeglądy i części mogłyby być tańsze.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tę cenę dobry samochód. Gorzej w przypadku poważnego problemu. Mimo gwarancji HMP zostawia człowieka na lodzie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo różnych drobiazgów: - odboje amortyzatorów - skrzypienie mechanizmu wycieraczek - skrzypienie fotela kierowcy - skrzypienie plastików
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów. W moim samochodzie koszmar.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I CW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I CW