Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I CW

Łukasz, 9 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 115KM 85kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i30 I CW 1.6 CRDi 115KM 85kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie, wysoka kultura pracy, brak DPF, dwu masy, łancuch
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza klapa bagażnika
4,0
Całokształt
Podsumowując jako całość oceniam na mocne 5 - jako Auto kilkuletnie, z Polskiego salonu, jestem jego drugim właścicielem od roku. Zakupiony przy 66tys, przejechałem ponad 10tys. Ale szczegóły w dalszej Części.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocne 5+ Mam to szczęście, ze posiadam jeden z lepszych, jak nie najlepszy tego typu silnik na rynku w tej klasie samochodów. 1,6 CRDi 115hp 255Nm - brak dumasowego koła, brak DPF, silnik na łańcuchu rozrządu, skrzynia 6. Jedyny mały mankament, ciut za mały moment obrotowy, czasami mu torszkę brakuje. Przydało by sie wzorem konkurencji podnieść wartość do około 280Nm - byłoby optymalnie. Ewentualnie można zrobić sobie profesjonalny CHIP, nad czym się zastanawiam. Pomimo tego dzięki zmiennej geometrii łopatek zbiera się juz od około 1,8tys, pozwala sprawnie przyśpieszać na każdym biegu. na trasie rzadko trzeba redukować na 5, już nie wspomnę o 4 biegu. Spalanie przy jeździe emeryckiej mozna zejśc nawet do 4ON/100, ale nie po to jest 115hp, żeby go zamulać. Normalna jazda 5-6ON/100 trasa, miasto do 8ON/100 max. 5 bieg zdecydowanie krótszy od 4 i 6. Dzięki temu pozwala na bardzo sprawne rozpędzanie. Przy V130 na 6biegu obroty silnika około 2,5tys. Kultura pracy pomimo 16 zaworów bardzo wysoka, silnik pracuje przyjemnie dla ucha.
4,0
Skrzynia biegów
4+ za 6 przełozeń. Ogółem skrzynia chodzi dość precyzyjnie, nie ma problemów. Jak dla mnie troszkę za krótki 5 bieg, szczególnie w porównaniu do 4 i 6, gdzie 6 na ogół jest nadbiegiem. Czasami zdarza się haczenie, bez zgrzytania 2gi bieg, ale ponoć ten typ tak ma, kia ceed również, te same podzespoły. Są przypadki padania sprzęgła, skrzyni, u mnie odpukać tego nie ma.
4,0
Układ jezdny
4+ Moje zdanie jest takie, że Hyundai daje kompromis pomiędzy komfortem, a prowadzeniem. Jest po środku. Nie za miękko, nie za sztywno. Mam porównanie do wielu marek aut, które miałem okazje zjeździć. Układ działa precyzyjnie i prawidłowo, pomimo wagi ponad 1300kg przy każdej prędkości na drodze czuję, że panuję na pojazdem. Wspomaganie działa dość dobrze. Do dziś brak kłopotów, chociaż takie były w tym modelu (wymiany układów kierowniczych, stuki, problem z modułem wspomagania). Są to zalezy zawieszenia wielo wahaczowego. Przez Polskie drogi szybko padaja łaczniki stabilizatorów. niskie koszta. Hamulce do dziś dnia orginalne tarcze przód i tył +klocki. Rewelacja.
Komfort
5,0
Widoczność
Mocne 5 Jak dla mnie widoczność pomimo nadwozia kombii jest super. Duże lusterka, atut, duże szyby, mały minusik za widok przez tylna szybę, która nie jest mała, ale wysoka tylna kanapa troszkę przesłania widok, kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Mocne 5 Jedynie, czego mi brakuje, to schowka w środkowej części konsoli, niestety nie ja wybierałem wyposażenie. :)) Siatki w oparciach foteli przednich, podłokietnik z dużym schowkiem, klimatyzowany schowek pasażera, schowek pod fotelem pasażera, schowek na okulary koło lusterka wstecznego. pełno schowków i półeczek w bagażniku. Miejsca na kubki w konsoli środkowej pod ręka, dodatkowo podłokietnik w tylnej kanapie plus uchwyty na kubki. Można tak wymieniać. Super małe pojemne autko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mocne 5 Posiadam klimatyzację auto, dzięki czemu szybko się chłodzi latem, szybko się nagrzewa zimą. Minus - klimatyzacja działa dość agresywnie w ustawieniu Auto, nawet po osiągnięciu odpowiedniej temp latem chłodzi, wieje dość mocno. W auto działa tylko poprzez nawiewy czołowe, a nie przez każde, jak to miałem np w Citroenie. Ale można to szybko zniwelować poprzez zadanie temp, ustawienie siły i kierunku nawiewu z panelu sterowania, szybko robi się chłodno. Funkcji Auto nie używam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mocne 5+ Bardzo dużo miejsca z przodu jak i z tyłu. Wersja kombii ma troszkę większy rozstaw osi względem wersji 5drzwiowej, czuć to w kabinie. Podróż w 5 dorosłych, wysokich osób plus bagaż, a nie czuć w ogóle zmęczenia.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla jest dość przyjemnie, nawet przy większych prędkościach, dużo daje też skrzynia 6. Pozwala obniżyć obroty silnika. Można by pomyśleć na lepszym wyciszeniem komory silnika, ale co kto lubi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są drogie, nawet jeśli Hyunday ma drogie, można wiele rzeczy kupić ze sklepu Kia, podobne podzespoły. Poza standardowymi wymianami nic się szczególnego nie dzieje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Średnia cena rynkowa rocznik 2010 w granicach 28-30tys uważam za bardzo dobra. Są i dużo tańsze modele, ale sprowadzane. Ja długo szukałem krajowego i się udało. Jestem zadowolony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej rzeczy eksploatacyjne. Drążki stabilizatora, gumy, odboje. reszta OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważny mankament tych aut to pojawiająca się rdza. Szczególnie tylna klapa bagażnika, jak i tylne słupki drzwi. Na to trzeba uważać. Mnie tez to spotkało, naprawa GW w ASO - malowanie tylnej klapy. To samo KIA. Wada fabryczna, na szczęścia 12 lat perforacji pozwala patrzeć optymistycznie w przyszłość.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I CW