Silnik
: Bardzo przyzwoite osiągi i niskie spalanie pomimo dużej masy własnej samochodu.
4,0
Całokształt
Bardzo udany samochód - ergonomiczy i ekonomiczny. Mały bagażnik jak na kombi. Trochę smutno w środku z wyglądu. Kupiłbym raz jeszcze. Pozytywny obraz psują palące się żarówki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo udany silnik. Mistrzem sprintu to on nie jest, ale spory moment obrotowy daje niezłą elastyczność pomimo dużej masy samochodu. W większości przypadków do wyprzedzania redukuję co najwyżej do 5tki. Nie daje takiej frajdy jak wysokoobrotowa benzyna, ale za to z kieszenią obchodzi się zdecydowanie łagodniej.
4,0
Skrzynia biegów
Troszkę haczy, ale dobrze zestopniowana. 6 biegów przekłada się na niskie spalanie.
4,0
Układ jezdny
Wyżej zawieszony niż benzyna, którą zrobiłem ok. 40 tys. km. Benzyna rewelacja - pełne zaufanie - zakręty to sama przyjemność. Dieselki niestety mają cięższy przód co przekłada się na lekka podsterowność i są wyżej zawieszone, przez co nie tak pewne przy ostrej jeździe na krętej drodze.
Komfort
3,0
Widoczność
Szeroki lewy słupek z przodu. Parkowanie tyłem... Zawsze się odwracałem, w I30 ćwiczę na lusterka :-(
4,0
Ergonomia
Gdyby nie kretyńskie niebieskie podświetlenie zegarów i radia, które daje po oczach, to dałbym max. Na minus mogę zaliczyć brak automatycznej głośności w radiu i to, że szyby nie opuszczają się automatycznie - trzeba trzymać guzik paluchem. Genialne za to są fotele - długodystansowe. Wszytko pod ręką i bez udziwnień.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę za mało wydajna klima. Ogrzewanie ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zastrzeżeń
4,0
Wyciszenie
Nie jest uciążliwy, ale znam cichsze samochody
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - średnio 6,4 przy ciężkiej nodze. Samo miasto w okolicy 7,5 -8,2 litra - zależy od korków. Trasa - nie żałuję sobie - 6,4l przy jeździe do 160km/h. Żona na trasie ma 4,6-5,1. Zdarzyło mi się uzyskać przy spokojnej jeździe (70-90km/h) bez wyprzedzania 3,7l/100km, ale taka jazda to nie dla mnie. Wymiana klocków 500pln z robocizną - czyli dość drogo. Przeglądy... jeszcze nie zapłaciłem - wynegocjowałem 2 lata gratis. Sporym kosztem są żarówki h7 które palą się na grandę, przy czym prawą wymienisz samemu odkręcając skrzynkę z bezpiecznikami. Wymiana lewej wiąże się z wyjęciem reflektora - 20pln żarówka + 20 pln usługa. W ciągu 2 lat wymieniłem ok. 10 żarówek - dramat.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wynegocjowałem barrrdzo duży upust, moc gratisów łącznie z zimówkami, 2 lata serwisu gratis. W stosunku do konkurencji razem z promocjami wyszedłem ok. 12-15tys. taniej. Póki co nic się nie psuje i jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Jeździłem służbowo na długich dystansach 11 innymi samochodami tej klasy różnych marek (i30 1,4b też). Wybrałem i30
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wspomniane żarówki plus niekontakt immobilisera (zawsze odpalił tyle, że nie za pierwszym razem - serwis usunął problem). Skrzypią plastiki i fotel
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero kłopotów
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 115KM 85kW
[l/100km]