Za co cenię ten wóz? Za wiele udogodnień, parametry silnika, przyjemność z jazdy, zwrotność, jakość tapicerki i plastyków - zwłaszcza tych miękkich. Auto w niższej cenie oferowało więcej niż bliźniaczy ceed. I mam nadzieję że podtrzymam tę opinię za 100000km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy załadowanym bagażniku i 4 osobach auto radzi sobie bez problemu z wyprzedzaniem. A na trasie szósty bieg jednak sie przydaje.
4,0
Skrzynia biegów
Mogę się jedynie doczepić wstecznego, który nie wchodzi za pierwszym razem. Poza tym w 6-biegowej skrzyni dla 6-tego biegu najlepsza jest prędkość 120 km/h ale i przy 100km/h można jechać na 6. Wtedy obroty silnika utrzymują się w granicach 2000.
4,0
Układ jezdny
Po zawieszeniu wielowahaczowym spodziewałem sie czegoś lepszego ale w sumie nie mogę narzekać w porównaniu do topornego fiata.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność - bardzo dobra. Jak auto ma więcej kierowców, to lusterka boczne są na tyle duże że nie trzeba ich przestawiać. Dodatkowo na przedniej szybie wycieraczki typu płaskie pióro są niewidoczne, bo są poniżej maski. To samo ze spryskiwaczami przedniej szyby. Same wycieraczki pracują niezwykle cicho ale nie są w stanie zdjąć rozbitych owadów z szyby. Na trasie pozostaje jedynie podjechanie na stację i przetarcie szyb.
5,0
Ergonomia
Od przełączania radia/cd w kole kierownicy lepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie przełączników pod kołem kierownicy tak jak w citroenach i peugeotach, bo wtedy przełącznik mimo kręcenia kierownicą pozostaje w tym samym miejscu. Komputer nie pokazuje bieżącego spalania ale spalanie uśrednione nie wiadomo więc jakie spalanie ma silnik przy ruszaniu. Wzorem francuzów powinna też wyświetlać się ilość km do następnego przeglądu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna i wentylacja działają wyśmienicie. Co ciekawe nie czuć różnicy w pracy silnika po włączeniu klimy. W peugeocie silnik po włączeniu klimy od razu \"siadał\".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest tyle że wciąż nie mogę się do tego przyzwyczaić. Jest za to mniejszy bagażnik niż w kia ceed ale lepiej mieć więcej miejsca w kabinie zwłaszcza na tylnim siedzeniu. Problemu z miejscem nie ma też 5 osoba siadająca między fotelikami dziecięcymi. W środkowe siedzenie wmontowana jest półka na napoje którą mozna użyć gdy nie ma 5 osoby. Bardzo się przydaje schowej w podłokietniku no i wejście usb - o płytach CD mogę zapomnieć. Natomiast co do bagażnika, to jest sporo dodatkowych schowków no i rewelacyjna siatka na bagaż. W bagażniku jest też zamontowane gniazdo 12V.
4,0
Wyciszenie
Silniki crdi są cichsze od francuskich hdi (chociaż te hdi lepiej sobie radzą na pierwszym i drugim biegu). Mimo tego jak to w dieslach - rozgrzane pracują ciszej. Na jeździe próbnej właśnie cicha praca silnika zaskoczyła nas pozytywnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnia na trasie to 5.8 l/100 przy jeździe do 160 km/h (4 osoby+bagaż) i mam nadzieję że będzie spadać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena do wyposażenia na dziś jest atrakcyjna. Za esp które w i30cw w wersji comfort było w cenie w ceed musiałbym dopłacić 2000zł, do alarmu 1000zł, do klimy automatycznej 1000zł, do AC - 1700zł. i30 dodatkowo wysposażony jest w pełonowymiarowe koło zapasowe, ceed w dojazdówkę.
Uprzedzony do koreańczyków zmieniłem o nich zdanie po jeździe próbnej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zatankowaniu do pełna zdarzyło się że po przejechaniu się polskimi drogami paliwo wybiło przez wlew. A tankowałem do pierwszego odbicia. W fiacie we wlewie było przynajmniej takie zabezpieczenie w formie plastykowej klapki zabezpieczającej przed wybiciem paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje i oby tak pozostało.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 115KM 85kW
[l/100km]