Auto zasługuję całościowo na -5 względnie +4. Plusy to proste a przez to tanie i sprawdzone rozwiązania techniczne. Plusem i zarazem minusem silnik ekonomiczny i żwawy ale minusem jest brak hydraulicznej regulacji zaworów co trzeba uczynić raz na co najmniej 80tyś. km (koszt od 350 do 1000zł). Minusem jest wyciszenie wnętrza i za niskie fotele dla osoby wzrostu 188cm. Wyposażenie standardowe na plus, jakość wykończenia dość przyzwoita. Ogólna ocena co do ceny rewelacyjna. W porównaniu do częstych napraw Passata B5 tu tylko części eksploatacyjne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Żwawy motor dwulitrowy w dodatku ergonomiczny, bardzo tani rozrząd - na originale 150-200zł (śmieszna cena części).
Na razie nie bierze oleju przy 143tys. km.
4,0
Skrzynia biegów
Ewidentnie przy silniku 2.0 brakuje 6-tego biegu. Powyżej 110km/h szóstki brakuje. W miarę łatwe przełożenia. (skrzynia manualna).
4,0
Układ jezdny
Dobry, wspomaganie EPS fajnie działa. W miarę "czuć samochód". Myślę że to też kwestia rozmiaru opon.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest bardzo dobrze, lusterka boczne bardzo duże. Widoczność do tyłu w kombii na 4.
4,0
Ergonomia
Doskonała, jeden minus za niskie fotele dla wysokiej osoby. Bagażnik jak na kombii w porządku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
To największa wada samochodu. Ale od tego mamy chyba radio z USB w standardzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonałe. Tanie części i koszty utrzymania, jak na 2litrową benzynę mało pali.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mistrzostwo świata.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna wada, rozładownie baterii przez lampkę zaświeconą przez żonę, czyli brak funkcji eco mode w zasilaniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście na razie odpukać brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 143KM 105kW
[l/100km]