Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I CW

wert, 12 lat temu
Silnik 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai i30 I CW 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : w zasadzie nic mnie nie zaskoczyło, przed zakupem odbyłem 2 jazdy próbne, znajomy już wcześniej kupił ten sam model, tak więc raczej wiedziałem co mnie czeka :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : hałas
Karoseria : często zdarza się korozja klapy bagażnika- u mnie też wyskoczyła
4,0
Całokształt
ogólnie przyzwoity i niezawodny (a to było dla mnie najważniejsze) samochód
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 126 km ale dopiero przy 6300obr, poniżej jest nieco gorzej, ale silnik lubi wysokie obroty, zapłon odcina dopiero przy 7000obr/min. Zalety: dobrze i równomiernie (płynnie działające zmienne fazy rozrządu) się wkręca na wysokie obroty, nie protestuje też przy jeździe na niskich obrotach, po mieście można jeździć na 5 biegu z prędkością 50km/h i jak wciśniemy gaz to przyspieszy bez żadnego szarpania i buczenia, osiągi zupełnie przyzwoite choć spora w tym zasługa krótko zestopniowanej skrzyni, spalanie przy rozsądnej jeździe również jest akceptowalne. Wady: dźwięk silnika jest nieprzyjemny, generalnie w samochodzie przy szybkiej jeździe jest głośno
5,0
Skrzynia biegów
nie mam żadnych zastrzeżeń do pracy skrzyni biegów, przez pierwsze 2 tyś km były niewielkie problemy z wrzucaniem 2 biegu ale już się poprawiło, dźwignia pracuje lekko i precyzyjnie, skrzynia jest dość krótko zestopniowana (stąd też spory hałas przy dużej prędkości)
4,0
Układ jezdny
samochód prowadzi się dobrze, jest dość twardo ustawiony, po zakrętach jeździ bardzo przyjemnie (wielowahaczowe zawieszenie z tyłu) chociaż nieco ogranicza go seryjne ogumienie o niewielkim rozmiarze (185/65 R15). Zawieszenie pracuje dość głośno (szczególnie tylne) na początku miałem problemy z odbojnikami które zostały przyklejone w serwisie i przez jakiś czas był spokój ale ostatniej zimy znowu dało się słyszeć znajome stuki z tyłu i z przodu, teraz jak zrobiło się ciepło znów jest cisza, problemem zainteresuję się pewnie jesienią... mimo przebiegu 50000km w zawieszeniu jeszcze nic nie wymieniałem
Komfort
5,0
Widoczność
doskonałe lusterka !! inni producenci powinni się uczyć od Hyundaia, w tym samochodzie niepotrzebne są różnego rodzaju \"asystenty martwego pola\" bo martwego pola właściwie nie ma, mój brat podsumował to że i30 ma lusterka jak dostawczak...
5,0
Ergonomia
przycisków jest niewiele i są rozsądnie poumieszczane, wszystko w zasięgu ręki, obsługuję się bardzo intuicyjnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja automatyczna działa jak trzeba, szyby nigdy nie parują, jedyna wada to umieszczenie czujnika temperatury na podszybiu, jak zaświeci mocniej słońce to w samochodzie mamy lodowaty huragan, moja rada: położyć na czujniku bilet z parkomatu, klimatyzacja działa wtedy zdecydowanie delikatniej, ogrzewanie radzi sobie sprawnie nawet w duże mrozy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mnóstwo miejsca z przodu i z tyłu, wnętrze jest bardzo szerokie, rozstaw osi (270cm) jak w Passacie, niestety bagażnik jak na kombi skromny (ale za to mamy pełnowymiarowe koło zapasowe)
3,0
Wyciszenie
do prędkości 100km/h jest dobrze, powyżej kiepsko, silnik pracuje na wysokich obrotach (krótka skrzynia), w miarę przyzwoicie (nie mówię że cicho) jest około 130-140. Uważam że kiepskie wyciszenie jest tak naprawdę największą wadą tego samochodu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście (Katowice o okolice) średnio jest jakieś 7.7-8.1/100km, komputer zaniża spalanie o 0.2-0.3 litra, tankuję zawsze po korek i zawsze zeruję komputer, na trasie przy dość szybkiej jeździe spalanie w okolicach 6.5-7 litrów, można zejść na bocznych mniej uczęszczanych drogach do 6 litrów, mój rekord na trasie Katowice-Zator (70km) to 5.2 :)
4,0
Stosunek jakość/cena
auto było stosunkowo niedrogie: wersja Comfort z lakierem metalik, ESP, oponami zimowymi, czujnikami parkowania i paroma pierdołami kosztowało 54500zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
samochód właściwie nie sprawia problemów, z drobnych usterek: podklejenie odbojników w zawieszeniu, regulacja klapki wlewu paliwa (nie zawsze się otwierała), wymiana srebrnego plastiku na kierownicy (złuszczył się w czasie upału), naprawa i regulacja hamulca ręcznego (zapiekł się z jednej strony i popiskiwał w czasie jazdy). Z rzeczy jeszcze nie naprawionych: czasami jak jest zimno to na wstecznym \"buczy\" sprzęgło- problem w tym że akurat w serwisie nigdy nie buczy... na klapie bagażnika zauważyłem niewielka plamkę korozji - trzeba się będzie przejechać do serwisu...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych usterek jak na razie (50000km) brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 73

Hyundai i30 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 I CW