generalnie jestem zadowolony z i30, szczególnie z silnika, pojemności wnętrza i wyposażenia, łyżką dziegciu jest tylko dość słabe wyciszenie wnętrza
Wrażenia
4,0
Silnik
plusy: zupełnie wystarczające osiągi i elastyczność,prędkość maksymalną 190km/h osiąga beż większych problemów, zużycie paliwa też do przyjęcia, minusy to dźwięk silnika nie jest miły dla ucha, brzmi jakoś tak metalicznie, po włączeniu klimatyzacji odczuwa się lekki spadek mocy.
5,0
Skrzynia biegów
pracuje idealnie, nie mam uwag
5,0
Układ jezdny
auto prowadzi się bardzo dobrze (mimo dość wąskich seryjnych opon 185/60, w przyszłym roku planuje zmianę na 16 cali), hamuję jak dla mnie rewelacyjnie, komfort znośny
Komfort
5,0
Widoczność
doskonałe lusterka boczne, bardzo duże i o dużym zakresie regulacji, widoczność do przodu b. dobra do tyłu nieco gorzej (szeroki słupek) ale świetne lusterka i seryjne czujniki parkowania rekompensuja to z nawiązką
5,0
Ergonomia
ergonomia jest świetna, przyciski są duże, czytelnie opisane, wszystko jest pod ręką, konsola nie jest przeładowana, wyświetlacze są duże i łatwe do odczytania. wsiadając pierwszy raz do tego samochodu nie trzeba studiować instrukcji obsługi, wszystko wykonuje się intuicyjnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
generalnie jestem zadowolony w 95%, mam auto z klimatyzacją automatyczną która świetnie sobie radzi ze schładzaniem i z odparowaniem szyb, mały minusik mogę dać za to że czujnik klimy jest na podszybiu i prawie cały czas świeci na niego słońce i w związku z tym momentami nieco za bardzo \"dmucha\". Poradziłem sobie z tym kładąc na czujniku bilecik z parkomatu- wtedy klimatyzacja zachowuje się zdecydowanie kulturalniej.
Ogrzewanie działa jak należy, przy -20 stopni nadal jest mi ciepło w nogi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest dużo, z tyłu jest go BARDZO DUŻO, zaryzykuję stwierdzenie że jest go więcej niż Xantii kombi która miałem wcześniej a która do ciasnych samochodów nie należy. Bagażnik niby nie jest zbyt duży ale jest bardzo ustawny, można też sporo upchać do schowków pod podłogą. Auto posiada pełnowymiarowe koło zapasowe, gdyby zastosować zestaw naprawczy to myślę że bagażnik miałby spokojnie 500 litrów
3,0
Wyciszenie
samochód ma dość krótką skrzynię, do 120km/h w aucie jest w miarę cicho, w okolicy 125km/h pojawia się jakiś \"rezonans\" od silnika który przy 135-140 znika i dalej jest nieco bardziej komfortowo ale przy prędkościach 150-160 jest już głośno. Generalnie przy prędkościach autostradowych auto jest dość głośne a przy tym dźwięk silnika nie jest zbyt miły dla ucha
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
poruszam się głównie po Katowicach i okolicach, przy dynamicznej jeździe i kręceniu silnika wysoko spalanie wyraźnie przekracza 8 litrów, przy delikatnej jeździe jestem w stanie zejść poniżej 7 litrów, przy wakacyjnej trasie 1100km do Zakopanego i spowrotem (400km w trasie reszta po okolicach Zakopanego) z boxem na dachu i z kompletem 4 pasażerów średnie spalanie wyniosło 6.7l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
i tu kategoria w której Hyundai mocno punktuje, wersja i30CW s silnikiem 1.6 w wersji Comfort z lakierem matalic i ESP kosztowało mnie równe 54000zł. Wyposażenie jest więcej niż wystarczające, nie trzeba dopłacać za kurtyny powietrzne, w tej cenie jak kupowałem nie było żadnego poważnego konkurenta (porównywalny ceed był 2-3tyś droższy)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto mam na razie dość krótko (14000km), jedyny problem jaki wystąpił u mnie to stukające odbojniki (problem dość popularny w i30) w niskich temperaturach które zostały przyklejone (zobaczymy następnej zimy na ile skutecznie...)
i lekko marszczy się srebrna okleina na kierownicy i to tyle na razie i mam nadzieję że tak pozostanie, u kolegi który też ma i30 z dwukrotnie większym przebiegiem wymieniono na gwarancji kolumnę kierowniczą (problem aut z początku 2009 roku)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
[l/100km]