Inne
: ogólnie wszystko. Kupiłem jako auto dla żony, sobie zostawiłem focusa w dieslu. Teraz w trase wole focusa (lepszy na autostradzie i spalanie 5,0), na miasto - wole i30
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: dość miękka i szybko się rysuje
Silnik
: dla mnie za słaby
Inne
4,0
Całokształt
kupiłbym kolejny raz to auto, z mocniejszym benzynowym silnikiem, a podczas przeglądów nie dałbym sie po raz kolejny nabrać za dopłatę 80 zł za przegląd blacharki, jaki mi zrobili w autoryzowanym serwisie w zielonej górze. czuję sie wyrolowany. Auto stanowczo za małe na wyjazd dla rodziny ponad 200-300 km z przewagą autostrad. Auto idealne na dojazd do pracy
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dla mnie za slaby, jazda ponad 110 to juz przygoda. 3000 obrotów na 5 biegu osiąga już przy 80km/h, potem robi się głośny i nieekonomiczny. Z kolei żona, jeździ do 80 km/h i jest zachwycona
4,0
Skrzynia biegów
żadnych problemów - po prostu śmiga. Po raz pierwszy wiem , co to znaczy \"krótkie zestopniowanie\" biegów. Na 5 biegu jade juz przy 40 km/h
4,0
Układ jezdny
focus jest nieco lepszy - twardsze wspomaganie kierownicy, lepsze trzymanie drogi. Do tego kultura silnika tdci w focusie - całosc daje lepszy obraz jazdy ponad 110 km/h
Komfort
5,0
Widoczność
duże lusterka, duże przeszklanie kabiny
5,0
Ergonomia
zero zastrzeżeń, do jazdy miejskiej kocham to auto.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tu wygrywa z focusem na całej linii. Ciepło dmucha już po minucie jazdy, kiedy z zewnątrz plucha i minus 10C
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu ilośc miejsca zaskoczyła już niejednego mojego znajomego. Lepiej niz w focusie!! mam 1,78 wzrostu i kolanami nie mam szans dotknąć fotela kierowcy, ustawionego pode mnie, a jezdze dosc oddalony od kierownicy
4,0
Wyciszenie
do 80/90 km h auta nie słychać, powyżej już jest fatalnie. Głosny silnik i brak wyciszenia kabiny to jedno, a drugie to opony -fatalnie głosne. Co ciekawe zimowki dodawane w salonie (a niby badziewny hancook?) są doskonale i klada moje klebery w focusie na lopatki
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spodziewałem się mniejszego spalania przy jeżdzie koło 90 km/h - wychodzi 6,5.. Zeby zejsc ponizej 6,0 trzeba jechac max 75 i biegi zmieniac przy 1500 obrotów. Bardzo nie podoba mi sie ustawienie przeglądów: raz w roku lub po 20 tysiącach, w zaleznosci co nastapi pierwsze.. wyszlo mi ze w rok zona zrobila 5 tys i cóż, trzeba było wyskoczyc z 1000 zł, bo w Zielonej Gorze skroili mnie na dodatkowe 80zł za przegląd blacharki
5,0
Stosunek jakość/cena
genialny!! duża ilośc gadżetów, swietne radio.. cudo. Znajomi nakręcali nas na yarisa, ale teraz spodziewają sie dzieciaka i trwaja przymiarki czy wozek wejdzie do bagaznika ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeszczenie tylnej klapy, stukające odbojniki.. idzie sie przyzwyczaic, nic z tym nie robie. reszta zero problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
[l/100km]