jedno z najlepszych aut klasy komapkt, nawet w porównaniu do tych w wyższej cenie typu honda civic czy vw golf
Wrażenia
5,0
Silnik
nie znam lepszego wolnossącego 1.4 - 109 koni, nie dławi się na niskich obrotach, mało pali, jest cichy do 4000 obrotów
5,0
Skrzynia biegów
nic nie przeszkadza, biegi zawsze wskakują prawidłowo, nawet z wstecznym nie ma problemów - a w poprzednich moich samochodach czasem nie chciał wchodzić
4,0
Układ jezdny
pewnie i bez strachu na zakrętach, resorowanie nawet komfortowe chociaż wiadomo, nie jest to jakaś limuzyna pływająca po jezdni
Komfort
4,0
Widoczność
nie mam z tym najmniejszych problemów, duże lusterka, chociaż tylna szyba trochę przybliża - zawsze wydaje mi się że mam mniej miejsca za samochodem niż jest w rzeczywistości
5,0
Ergonomia
bez problemów
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie bardzo wydajne, grzeje już w minutę-dwie po ruszeniu, klimatyzacja też jest sprawna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu i z tyłu jest dużo miejsca - więcej niż w niektóych większych samochodach
4,0
Wyciszenie
do 4tys. obrotów cisza, do 120km/h też, przy czym do 140/150km/h mimo że jest już trochę głośniej to też nie przeszkadza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście - 8 litrów, w trasie różnie, od 6 do 9 na autostradach z wysokimi prędkościami
5,0
Stosunek jakość/cena
chyba tylko kia, chevrolet, renault fluence i dacia mają równie korzystny stosunek ceny do jakości - chociaż w dacii z tym ostatnim bywa różnie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie dzieje, zresztą jest 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej - nic się nie popsuło
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
[l/100km]