Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 III Hatchback

Paweł, 2 lata temu
Silnik 1.2 MPI 84KM 62kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i20 III Hatchback 1.2 MPI 84KM 62kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzi sie bardzo pewnie zostawiając przy tym spory zapas na komfort.
Silnik : Wysoka kultura pracy - brak wibracji i akustyka ok. Bardzo oszczędny.
Inne : Wyciszenie podobnie jak w Clio/Fieście.
5,0
Całokształt
1.2 wersja Comfort bez dodatków, ze względu na charakter pracy śmigam autem wszędzie - głównie trasy i sporo po EU, z racji ilości zleceń w roku 2021 zrobiło się ekstremalnie dużo kilometrów - 74 tysiące i można dużo powiedzieć o samochodzie - o dziwo nie przechwalając - w zasadzie same superlatywy. Mam nadzieję że w ciągu 5 lat auto zrobi ponad 300 tys km i moim jedynym zmartwieniem będzie zapocony silnik, ew wymiana alternatora - tak to tylko eksploatacja :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Cóż silnik jest słaby - ale 1.2 i 84km to nie rakieta nawet na papierze. Oby był trwały jak jego poprzednik. Lubi spokojną jazdę- kręcenie powyżej 3 tys brzmi słabo ale wtedy nawet jedzie - tylko pod wyprzedzanie czy włączanie się na autostrady/ekspresówki. Mało pali i jest bardzo cichy - spokojnie można uznać że poza mocnym przyspieszaniem nawet na wysokich obrotach przy stabilnej prędkości nie jest uciążliwy. Na tempomacie przy 90 do zrobienia wyniki nawet poniżej 4.5, cykl mieszany 5.2, ekspresówki w zależności od wiatru i terenu okolice 6 litrów przy 120 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą leciutko, krótkie prowadzenie - bardzo przyjemna.
5,0
Układ jezdny
Koła 16-stki są w sam raz do niego - do tego precyzyjny układ kierowniczy i jest wrażenie jazdy dobrym autem klasy C - brawo Hyundai!
4,0
Karoseria
Wszystko ok, auto wygląda specyficznie - mam uwagi do dziwnego tyłu ale ogólnie jest dobrze. Najlepiej wygląda w N-ce albo N-line :)
Komfort
5,0
Widoczność
5/5
5,0
Ergonomia
Wystarczająco schowków i uchwytów, wszystko w zasięgu ręki. Auto proste i przyjemne w obsłudze. Wygodne fotele, dobra pozycja za kierownicą - mam 176cm wzrostu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klima działa bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca niemal jak w golfie V - super!
5,0
Wyciszenie
Tu kolejny punkt po prowadzeniu - jest bardzo cicho jak na klasę B mimo posiadanego wolnossaka pod maską który ma dość wysokie obroty na trasie na tle braci z turbo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie zepsuło, tylko były wymieniane hamulce. Przeglądy nieco ponad 1 tys zl ujdzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam za dużo do dodania - w wersji Comfort z 1.2 jest wart swojej ceny. Za to wyższe wersje dopasione z 1.0 turbo hmm robi się bardzo drogo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 MPI 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i20 III Hatchback