Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 III Hatchback

lechu666, 3 lata temu
Silnik 1.2 MPI 84KM 62kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i20 III Hatchback 1.2 MPI 84KM 62kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Na chwilę dostałem jako auto służbowe do jazdy po mieście. Po zrobionym tysiącu kilometrów stwierdzam, że to auto nie dla dziadka, tylko dla babci i tylko do miasta. Odpowiednio żwawe do 70km/h (przy braku obciążenia) i absolutnie beznadziejne powyżej tej prędkości. Na drogi szybkiego ruchu odpada - i choć jasne jest od początku, że autostrady nie są przeznaczeniem 5-biegowego i20, to wyjazd na obwodnicę i krótka podróż A1 (Gdańsk-Tczew-Gdańsk) była dla mnie nieprzyjemnym przeżyciem. Powyżej setki robi się ponad 3,5 obrotów i niestety jest głośno, po przekroczeniu 4 tysięcy obrotów (czyli jakieś 120 km/h) jazda autem jest już po prostu męcząca (b. głośno). Na drogi krajowe z więcej niż 1 pasażerem to auto też odpada. Spalanie jak na tak małą pojemność i moc jest relatywnie wysokie: w Octavii żony mam niższe o litr w cyklu miejskim i o 2 litry w jeżdzie po drogach szybkiego ruchu (1.2 105KM automat) za to osiągi i dynamikę o niebo lepsze. In plus: dużo miejsca w środku, ładnie zaprojektowane wnętrze i - wiem, że to subiektywne, ale zewnętrze też mi się podoba, chyba ciut wyższy niż w klasie prześwit i dużo bajerów - wirtualne zegary (myślałem że wolę analogi, ale te są naprawdę fajne i nie przeszkadzają), informowanie o odjeżdząjącym aucie itd. niezły system inforozrywki, miła podgrzewana kierownica itd. Tyle, że przysłowiowe wyprzedzanie TIR'a na krajówce to po prostu robi się w tym przypadku bardzo niezbezpieczny manwer. Wolałbym brak wodotrysków i choćby szczątkowe przyśpieszenie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Na niższych przełożeniach silnik ma wystarczającą dynamikę do jazdy miejskiej. Niestety od 70km/h brakuje mu mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma wysoką kulturę pracy na niższych biegach, niestety brak "szóstki" jest niedopuszczalny w obecnych czasach.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze zestrojony układ kierowniczy i ponadprzeciętny dla tej klasy komfort zawieszenia.
4,0
Karoseria
Wszystko fajnie i ładnie, choć muszę mocno walnąć klapą żeby zamknąć bagaznik - nie wiem czy wszystkie egzemplarze tak mają, czy to cecha osobnicza. No i otwieranie bagażnika nad zderzakiem jest nieprzyjemne w zimie (de facto musisz włożyć łapę w śnieg leżący na zderzaku)
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo komforowo, z tyłu wystarczająco dobrze. Bagażnik typowy dla tej klasy aut.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem niecały 1000 km, póki co nic nie stuka, nic nie puka :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 MPI 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i20 III Hatchback