Na chwilę dostałem jako auto służbowe do jazdy po mieście. Po zrobionym tysiącu kilometrów stwierdzam, że to auto nie dla dziadka, tylko dla babci i tylko do miasta. Odpowiednio żwawe do 70km/h (przy braku obciążenia) i absolutnie beznadziejne powyżej tej prędkości. Na drogi szybkiego ruchu odpada - i choć jasne jest od początku, że autostrady nie są przeznaczeniem 5-biegowego i20, to wyjazd na obwodnicę i krótka podróż A1 (Gdańsk-Tczew-Gdańsk) była dla mnie nieprzyjemnym przeżyciem. Powyżej setki robi się ponad 3,5 obrotów i niestety jest głośno, po przekroczeniu 4 tysięcy obrotów (czyli jakieś 120 km/h) jazda autem jest już po prostu męcząca (b. głośno). Na drogi krajowe z więcej niż 1 pasażerem to auto też odpada. Spalanie jak na tak małą pojemność i moc jest relatywnie wysokie: w Octavii żony mam niższe o litr w cyklu miejskim i o 2 litry w jeżdzie po drogach szybkiego ruchu (1.2 105KM automat) za to osiągi i dynamikę o niebo lepsze. In plus: dużo miejsca w środku, ładnie zaprojektowane wnętrze i - wiem, że to subiektywne, ale zewnętrze też mi się podoba, chyba ciut wyższy niż w klasie prześwit i dużo bajerów - wirtualne zegary (myślałem że wolę analogi, ale te są naprawdę fajne i nie przeszkadzają), informowanie o odjeżdząjącym aucie itd. niezły system inforozrywki, miła podgrzewana kierownica itd. Tyle, że przysłowiowe wyprzedzanie TIR'a na krajówce to po prostu robi się w tym przypadku bardzo niezbezpieczny manwer. Wolałbym brak wodotrysków i choćby szczątkowe przyśpieszenie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Na niższych przełożeniach silnik ma wystarczającą dynamikę do jazdy miejskiej. Niestety od 70km/h brakuje mu mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma wysoką kulturę pracy na niższych biegach, niestety brak "szóstki" jest niedopuszczalny w obecnych czasach.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze zestrojony układ kierowniczy i ponadprzeciętny dla tej klasy komfort zawieszenia.
4,0
Karoseria
Wszystko fajnie i ładnie, choć muszę mocno walnąć klapą żeby zamknąć bagaznik - nie wiem czy wszystkie egzemplarze tak mają, czy to cecha osobnicza. No i otwieranie bagażnika nad zderzakiem jest nieprzyjemne w zimie (de facto musisz włożyć łapę w śnieg leżący na zderzaku)
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo komforowo, z tyłu wystarczająco dobrze. Bagażnik typowy dla tej klasy aut.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem niecały 1000 km, póki co nic nie stuka, nic nie puka :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 MPI 84KM 62kW
[l/100km]