Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 III Hatchback N

Hubert, ponad rok temu
Silnik 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i20 III Hatchback N 1.6 T-GDI 204KM 150kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,71
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : od czasu do czasu dźwiek dobiegający od strony tylnych siedzień, prawdopodobnie mocowanie tylnej kanapy potrafi zatrzeszczeć
5,0
Całokształt
Nie spodziewałem się aż tyle po Hyundaiu, stworzyli samochód, którego nikt się nie spodziewał w tych czasach. Jest mały, niepozorny, a jednocześnie zadziorny, dający masę frajdy z jazdy. Dodatkowo szpera na przedniej osi i aktywny wydech. Szkoda tylko, że tak mała liczba i20n była dostępna w sprzedaży.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie mam uwag co do silnika, jego mocy, od wymiany do wymiany oleju nie zauważyłem także ubytków oleju., nie było jak do tej pory żadnej awarii. Jedyny mankament, to temperatura przy dużym obciążeniu. Na torze silnik potrafi złapać 115 stopni. Myślę, że do ostrzejszej jazdy nie obejdzie się bez dodatkowej chłodnicy oleju
5,0
Skrzynia biegów
Krótki skok skrzyni, precyzyjna zmiana biegów, długość biegów też odpowiednia. Jeśli ktoś lubi patrzeć na cyferki, to drugi bieg kończy się na 98km/h (po GPS), gdyby nie to, to i20n miałby szybszy czas 0-100 :D
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest wyśmienite, mimo belki skrętnej z tyłu, ale to typowe rozwiązanie w małych Hot Hatchach (fiesta ST ma takie samo rozwiązanie). Nie wiem jak Hyundai to zrobił
4,0
Karoseria
Co prawda nie mam problemów z karoserią po roku, ale nie spodziewam się, że tak będzie zawsze. Skośnoocy producenci raczej nie słyną z dobrych karoserii w swoich samochodach. Dodatkowo Hyundai wymaga badania karoserii co roku w ASO, aby zachować na nią gwarancje.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność BDB + czujniki parkowania przód i tył + kamera cofania. Kamera mogłaby mieć lepszą jakość, ale czego się spodziewać po aucie w tej cenie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia znacznie lepsza niż w wielu innych, nawet droższych autach. Wszystkie najważniejsze funkcje mają przyciski fizyczne. Dodatkowo przyciski na kierownicy są przemyślane, dobrze ułożone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie brak problemów z ogrzewaniem, w lecie brak problemów z klimatyzacją, 5/5
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód ma tylko 4m długości, na pewno tej przestrzeni nie ma tak dużo jak w większych samochodach. Mimo to bez problemu usiądę sam za sobą z tyłu (1.8m wzrostu). Dodatkowo i20n ma większą przestrzeń załadunkową po złożeniu siedzień niż niektóre, dłuższe samochody (np. corolla hatchback). Bagażnik w hyundaiu ma podwójną podłogę i miejsce na koło zapasowe 18" (w standardzie zestaw naprawczy)
4,0
Wyciszenie
Na autostradzie jest głośno. Standardowe opony nie są ciche, dodatkowo wydech swoje decybele generuje. Na pewno wyciszenie mogłoby być lepsze, ale wtedy waga auta byłaby wyższa. Mimo to bez problemu jeżdżę w dalsze trasy bez bólu głowy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty serwisów nawet w ASO są niskie, to duża zaleta marki nie-premium. Póki co nie musiałem wymieniać nic oprócz oleju i filtrów
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w pełnym wyposażeniu zadebiutował z ceną 109 tys. złotych. Wraz z inflacją odpowiednio drożał, udało mi się go kupić za 120 tys zł w salonie, co uważam za niską cenę za kawał tak dobrego samochodu. Jedyne o co dbam, to aby rozgrzać go odpowiednio przed ostrzejszą jazdą, a on odwdzięcza się brakiem usterek i mnóstwem frajdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak nawet najmniejszej usterki do tej pory, zdarzyły się dwa odpryski po szybkiej jeździe na autostradzie ale to wszystko jak na ten moment. Lakier jest dosyć gruby (120-130 mikronów) ale miękki, myślę że ceramika na lakier to dobry pomysł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak jakiejkolwiek usterki, na grupach lub forach związanych z tym samochodem też nie doszukałem się informacji o usterkach, nawet w samochodach które jeżdżą po torze (Hyundai testował ten silnik w wyścigu 2x 24h Nurburgring + gwarancja samochodu obejmuje jazdy torowe)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i20 III Hatchback N