Ocena kierowcy - Hyundai i20 III Hatchback Facelifting
Tadeusz,
1 miesiąc temu
Silnik 1.2 MPI 84KM 62kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,79
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Ilość miejsca wewnątrz.
3,0
Całokształt
Kupiony jako drugi samochód - do miasta. Jest to mały, zwrotny, pojemny miejski samochód. Bardzo ładny z zewnątrz. Ponury, plasikowy i tani wewnątrz. Sporo systemów wspomagających. Wybrałem silnik wolnossący bo ma dobre opinie odnośnie trwałości ale ten silnik (1,2 -79 km) jest zbyt słaby do tego auta - szczególnie na trasie. Niedopracowane multimedia - np. brak nawigacji fabrycznej pomimo ikony na wyświetlaczu (brak właściwej aktualizacji). Być może kupiłby ponownie ale z silnikiem 1,0 T-GDI i 6 biegową skrzynią oraz pakietem LED.
Wrażenia
2,0
Silnik
Mała moc , mały moment - słaba elastyczność. Typowy muł. Wtrysk wielopunktowy posredni (DPI). Łańcuch. Pracuje bez wibracji. Po 1 tyś km. bardzo mały pobór oleju silnikowego. Prawdopodobnie trwała konstrukcja. Posiada już GPF. Dobry pod LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Dość precyzyjna, krótkie skoki lewarka. Brak 6-go biegu. Sprzęgło łatwo wyczuć.
3,0
Układ jezdny
Zwrotny, dość dobre wyczucie drogi , wspomaganie umiarkowane. Potrafi dość nieprzyjemnie "podskakiwać" podczas szybszej jazdy - szczególnie tył. Mimo, że to bardzo lekki samochód to słabo hamuje - bębny hamulcowe z tyłu.
3,0
Karoseria
Ładna, spasowanie dość dobre, miekki lakier (u mnie biały). Niedokładne lakierowanie w miejscach mało widocznych. Kiepskie zabezpieczenie podwozia.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobra, duże szyby. Kamera cofania, Czujniki parkowania. Nie posiada pakietu LED - bardzo słabe światła główne z żarówkami H19.
4,0
Ergonomia
Jak ma samochód segmentu B ergonomia jest poprawna, wyswietlacz wielofunkcyjny działa dobrze. Sporo fizycznych włączników. Można znaleźć wygodną pozycję za kierownicą. Składana tylna kanapa (60/40). Brak równej podłogi po złożeniu kanapy. Brak podłokietnika z tyłu. Schowki wystarczające.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. Fotele i kierownica podrzewana- prawie "parzą". Klimatyzacja automatyczna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na segment B dużo miejsca wewnątrz. Nawet z tyłu. Siedzi się dość nisko. Niewygodne fotele, bez regulacji lędzwiowej. Bagażnik niezbyt duży - ale do miasta i na zakupy wystarczający.
3,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie, powyżej 100 km/h głośny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt mało danych -bardzo mały przebieg - 1 tyś km czyli na dotarciu. Pali ok 5-6 l/100km - jazda mieszana. Przegłądy co 15 tyś km. Gwarancja 5 lat bez limitu kilometrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ta ocena uwzględnia uzyskane dość spore rabaty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ocena na wyrost - zbyt mały przebieg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ocena na wyrost - zbyt mały przebieg.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 MPI 84KM 62kW
[l/100km]