Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 II Hatchback 5d

Gudi, 8 lat temu
Silnik 1.1 CRDi 75KM 55kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i20 II Hatchback 5d 1.1 CRDi 75KM 55kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Kupiłem mojego ?Hultaja? z tytułem ?Najoszczędniejszego samochodu z silnikiem spalinowym na świecie?. Jeżdżę tym samochodem jako drugim samochodem w rodzinie pół roku, przejechałem 7000 km i przekonałem się, że tak jest w rzeczywistości ! Wersja Comfort, m.in. start-stop, światła dzienne LED, bluetooth, parktronic tył, sterowanie na kierownicy, tempomat. Wersja Premium z keyless enter, czujnikami deszczu , parktronikiem przód, czujnikiem zmierzchu, 6 głośnikami, lusterkiem fotochrom i klimatronikiem występuje niestety w Polsce tylko jako benzyna 1.4. Szkoda! Silnik 3-cylindrowy jest, o dziwo, wzorem kultury pracy, skrzynia 6-biegowa wręcz niespotykana w tej klasie samochodów, a doskonała jakość wykonania łudząco przypomina Hondę, Mazdę a w niektórych elementach nawet Lexusa. Minusem jest twardość zawieszenia powodowana przez niespotykane ciśnienie kół (2,6 fabrycznie!). Zlikwidowałem ten problem przez spuszczenie kół na 2,3. i jest ok. Czujniki przy 2,3 jeszcze nie reagują. Wielkość baku paliwa także rzadko spotykana w tej klasie ? 50 litrów. Nie tankuję do ?pierwszego odbicia?, ale do końca szyjki, max. ?pod korek? i wychodzi mi, że taka pojemność to nawet 57-58 litrów! Zwykła jazda tylko po mieście to 4,2 - 4,5 l. Poza miastem, max leciutko i oszczędnie udało mi się zejść na 2,8 l., na dystansie 130 km w sobotnie popołudnie, przy bardzo niewielkim ruchu. Panuje opinia, że diesel jest oszczędniejszy, ale droższy w zakupie. Nie jest to prawda! Kupowałem Lexusa diesla i był sporo tańszy od benzyny. Saab Aero TTiD też był od Aero benzyny tańszy. ?Hultaj? kosztował 55 300. Był droższy od benzyny!...o całe 200 zł. Żeby było jeszcze śmieszniej, to benzyna ma przeglądy co roku, diesel co dwa lata! ? Benzyna? będzie zawsze spalać dużo więcej niż diesel i to paliwa droższego średnio o 30gr. W sumie, każdego miesiąca, będzie to prawie zawsze 50% więcej. Mojego i20 kupowałem w pierwszym roku jego produkcji jako najnowszą konstrukcję, za VW Polo, produkowanego szósty rok, w wersji 1.4 D, z analogicznym wyposażeniem chcieli 85 000. Ale śmiech!
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała kultura pracy mimo trzech cylindrów. No i to mistrzowskie spalanie
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów 6-cio biegowa. Sprzęgło jest twardsze, nie taka "szmata" jak w "benzynie". Biegi wchodzą tak jak w "japońcu" - krótko, twardo i bardzo precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde, jak na tą klasę trzyma się drogi niesamowicie
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety, w najlepszej dla silnika diesla wersji Comfort, klimatyzacja jest tylko ręczna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Mimo plastikowych obić drzwi wyciszenie jest znakomite
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek jeszcze nie było
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też nie było

On - zużycie paliwa dla silnika 1.1 CRDi 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i20 II Hatchback 5d