Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 II Hatchback 5d

Konrad, 2 lata temu
Silnik 1.2 84KM 62kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 69 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai i20 II Hatchback 5d 1.2 84KM 62kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,71
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko w aucie jest zwarte, mięsiste i solidne. Nie spodziewałem się tego po tak młodym aucie. Nie ma tu tandety.
Silnik : Brak "dodatków ekologicznych" a mimo to spełnia wszystkie normy. Brak: EGR, GPF, turbo, dwumasy, wtrysków bezpośrednich. Auto bardzo proste w budowie a mimo to oszczędne i dynamiczne. Da się? Da się. Zraziłem się do modeli europejskich.
5,0
Całokształt
Auto jak na segment B pozytywnie zaskakuje. Wnętrze jest wygodne, szczególnie fotele, które nawiązują swoim kształtem do kubełkowych. Miejsca w środku jest dużo jak na tę wielkość samochodu. Bagażnik pozwala na spakowanie dwóch osób na tygodniowy wyjazd. Koszty eksploatacji są niskie. Wiadomo, że nie jest to demon prędkości - ale nie został do tego stworzony. Design bardzo przyjemny z zewnątrz i kokpit. Moja wersja ma lampy soczewkowe i doświetlanie zakrętów - świetna sprawa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na postoju praktycznie niesłyszalny. W trasie zaczyna być słychać po zmianie fazy rozrządu (3500 obr.). Dynamika jest w porządku, spalanie dobre. Wymaga oleju A5/B5.
4,0
Skrzynia biegów
Przyjemny klik na dźwigni zmiany biegów. Wybierak działa precyzyjnie/satysfakcjonująo. Przełożenia mogły by być dłuższe (3300 obr. przy 125km/h - 5 bieg). Czasem ciężko wrzucić wsteczny. Poza tym bez zarzutów.
4,0
Układ jezdny
Auto jest dosyć nisko zawieszone i zestrojone twardo. Dzięki temu prowadzi się pewnie i daje przyjemność w ostrzejszych zakrętach. W trasie nie męczy. Na dziurach trzeba koniecznie zredukować prędkość. Jeżeli jedzie się w 4 duże osoby to warto uważać na progach zwalniających - łatwo o otarcie podwoziem. W trakcie zimy tylna belka powoduje zarzucanie tyłu na łukach.
5,0
Karoseria
W ciągu 7 lat od produkcji jest wszystko w porządku
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń. Widoczność okej.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra organizacja wnętrza. Duży schowek w drzwiach i cupholdery w tunelu środkowym mocno pomagają w trasie. Konsola środkowa wygodna w użytkowaniu. Radio i telefon można obsługiwać z kierownicy. Całość sprawdza się bardzo dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą bez zarzutów. Grzeje się szybko i mocno. Latem klima mogłaby intensywniej chłodzić podczas jazdy na ekspresówce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do Fabii, Clio z tych samych roczników - jest rewelacja. Można spokojnie jechać w 4 osoby. Dla pasażerów jest dostępna duża przestrzeń w tym nad głową. Bagażnik wystarcza na spakowanie dwóch osób na tygodniowy wyjazd.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis olejowo-filtrowy nie kosztuje majątku, mimo tego że zawsze kupuję komponenty z najwyższej półki (Knecht + olej A5/B5). Od nowości jedyne co uległo uszkodzeniu to łącznik stabilizatora - koszt najlepszego zamiennika 150zł. Uwaga na żarówki przy soczewkach - rzadko dostępne i komplet za 120zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzięki temu samochodowi przekonałem się do koreańskiej motoryzacji na długi czas. Rewelacyjne połączenie jakości, prostoty budowy, bardzo przyjemnego designu i sprytnych rozwiązań we wnętrzu. Jakość do ceny jest bardzo dobra. Awaryjność bardzo niska. Wygoda jak na segment B - bardzo dobra. Zdecydowanie najlepszy wybór w segmencie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i20 II Hatchback 5d