Wsiadłem i od razu poczułem, że mi pasuje. Bardzo dobre pierwsze wrażenie: ilość miejsca, wsiadanie, rozmieszczenie przycisków.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dość żwawy, pozwala na całkiem sprawne przemieszczanie się. Nie jest to wyścigówka i chyba nikt tego nie oczekuje.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wskakują tak jak powinny. Dwa razy był problem ze wstecznym, takie drobne haczenie.
5,0
Układ jezdny
Układ sztywny, trzyma auto pewnie i bez nieprzewidzianych zachowań.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, dość wysoka pozycja za kierownicą. Pewnym utrudnieniem są szerokie słupki tylne.
4,0
Ergonomia
Przyciski i wskaźniki są tam gdzie być powinny. Zaskakujące jest włączanie i wyłączanie świateł długich i przeciwmgłowych: podobne przyciski, ale włączanie odwrotne. Nie można robić tego bezmyślnie, trzeba się zastanowić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie całkiem ciepło i przyjemnie. Odparowywanie szyb włącza się automatycznie, wygodny element. Zobaczymy co będzie latem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Calikiem dużo przestrzeni z przodu i zaskakująco dużo z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest tak cichy, że na postoju mam wrażenie jakbym siedział w hybrydzie. Podczas jazdy też jest cicho, dopiero przy 120 km/h szum powietrza jest znaczny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Na tle konkurencji wypada całkiem sensownie, upusty dilera są atrakcyjnym bodźcem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 84KM 62kW
[l/100km]