Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 II Hatchback 5d Facelifting

Mateusz, 2 lata temu
Silnik 1.0 T-GDi 100KM 74kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai i20 II Hatchback 5d Facelifting 1.0 T-GDi 100KM 74kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Jak na auto miejskie, jest znośnie. W trasy się za bardzo nie nadaje. Ale do dojazdów do sklepu, pracy czy na niedalekie wypady to jest nieźle. Dość dużo pali jak na tak mały silnik. Nie wiem czy to kwestia automatu, ale dość długo się zbiera jak wciśnie się gaz, co jest zwyczajnie niebezpieczne. Ogólnie nie polecam.
Wrażenia
2,0
Silnik
Za duże spalanie jak na tak mały litraż (średnie spalanie u mnie to około 7,5 litra, w drugim aucie, które ma silnik 1.8 i ponad 220k przebiegu mam 8,5 litra). Ponadto kultura pracy jak to w 3 cylindrach, raczej kiepska. Brzmi jak skuter i czuć, że jest po prostu wyżyłowany.
2,0
Skrzynia biegów
Gdyby nie płynna zmiana biegów po rozpędzeniu się, byłaby tutaj jedna gwiazdka. Samochód bardzo długo zbiera się jeśli chcemy szybko ruszyć .Około 2 sekundy(!) zajmuje mu reakcja na pedał gazu - najpierw silnik wkręci się na nieco wyższe obroty, a dopiero potem łaskawie ruszy, ale to ruszanie jest bardzo agresywne i niepewne. Ponadto, tryby jazdy na skrzyni to porażka, mógłby być jeden normalny, a nie zamulasty normalny i "Sport", na którym samochód przeciąga biegi tak, że silnik brzmi jakby naprawdę chciał już zmienić bieg.
4,0
Układ jezdny
Jak to auto miejskie, dość sztywne zawieszenie, ale w sumie czego się tu spodziewać. W okolicy mam wyboistą drogę, ale daje radę.
5,0
Karoseria
Na razie bez oznak rdzy, ale to tylko 2 lata.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu super, z przodu mam wrażenie, że słupki A mogłyby być nieco węższe, ale możę to być kwestia mojego ustawienia fotela.
5,0
Ergonomia
Ok, jak w większości samochodów, niczego się w zasadzie nie szuka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie odparowanie przedniej szyby i dobra klima
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak się w zasadzie można spodziewać po małym aucie, poprawnie.
2,0
Wyciszenie
Do 90km/h jest ok, potem głośno. Najwięcej szumu dochodzi z nadkoli, ale szum od lusterek też jest znaczny. No i silnik słychać praktycznie zawsze mimo 7 biegów, a jak chce się wyprzedzić to wyje niemiłosiernie. No i turbinę też dość mocno słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto się nie psuje, koła niewielkie zatem opony dość tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na cenę tej wersji silnikowej to jest ok, poza kulturą pracy silnika.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDi 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i20 II Hatchback 5d Facelifting